باید تحریم‌ها برداشته شود

باید تحریم‌ها برداشته شود

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه‌های مجازی اول اسفند، ضمن تاکید بر کسب تقوا با اشاره به کلام حضرت علی (ع) در رابطه پیامبر اکرم، اظهار کرد: خداوند پیغمبر را کلید وحی قرار داده است ولی دشمنان اسلام از گذشته دور تا امروز پروژه بشری دانستن وحی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند بگویند وحی سربسته و از آن خدا نیست و جنبه بشری دارد و پیغمبر در وحی دست و سهمی دارد، می‌گویند وحی تخلیاتی شاعرانه بوده و تراوشات درونی است در حالی که اینطور نیست وحی از جانب خدا است.

محمدی‌لائینی افزود: دشمن بر این باور است که پیغمبر وحی را به‌صورت یک حقیقت بی‌معنا و بی‌صورت از خدا دریافت می‌کند و به آن قالب کلامی می‌دهد، برای این ادعا هم هدف و مقصودی دارد و آن این است که وحی اگر بشری باشد نقصان بشر به وحی هم سرایت می‌کند و این خطاها و اشتباهات در وحی موجود است تا بگویند قرآن خطاپذیر است و در گذشته نازل شده و به‌روز نیست.

خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه برای ما قرآن کتابی بی‌خطا و بی‌غلط است، گفت: حرف دشمنان اشتباه است چون هیچ دلیلی برای این مسئله ندارند، وحی غنی است و چیزی را به خدا نسبت می‌دهند که خوشان واقف به آن نیستند، در قرآن آمده که پیغمبر در مقابل وحی هیچ سهمی جز گرفتن وحی و تحویل مردم دادن به مردم نداشت.

این مسؤول با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: مقام معظم رهبری آهنگ رشد و عزت و پیشرفت مملکت را در مدیریت جهادی می‌داند که کلیدواژه رشد است، با مدیرت‌ جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به خدا می‌توانیم ایران را به پیشرفت برسانیم اساس تحول همین است.

وی با اعلام اینکه قرار است مازندران در مشهد زائرسرایی احداث کند تا مردم طبقات متوسط و ضعیف زائران امام رضا (ع) در مکانی رایگان اقامت کنند، گفت: زمین این بنا توسط شهرداری مشهد برای احداث آماده و پی‌ریزی شده ولی هزینه ساخت ساختمان با متراژی حدود ۷ هزار متر مربع باقی مانده که برای هر متر مربع حدود ۵ میلیون تومان هزینه دارد، ما از مردم استان می‌خواهیم به‌عنوان یک صدقه جاریه و اثری ماندگار در ساخت این بنا کمک کنند هدف ما مشارکت همه مردم است اگر مایل هستید با دفتر تماس بگیرید.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری دیروز در سخنرانی تصویری با مردم آذربایجان شرقی در مورد انتخابات  علاج دردهای مزمن کشور را در پرشور بودن برگزاری انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب فرد اصلح و شخصیت مناسب دانستند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه در رابطه با برجام مقام رهبری فرمودند ما حرف و وعده خوب زیاد شنیده‌ایم که بعدا نقض شده، بیان کرد: جمهوری اسلامی دیگر با حرف قانع نخواهد شد این را  همه طیف‌های سیاسی احزاب گروه‌ها و مردم یک صدا می‌خواهند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در آذر ماه مصوبه‌ای در راستای لغو تحریم‌ها تصویب کرد و در راستای آن غنی‌سازی ۲۰ درصدی شروع شده قرار است پنجم اسفند ماه بازرسی‌های آژانس هم محدود شود، در حالی‌که بایدن به صراحت گفت برجام برای ما چشم و گوشی در ایران است، پنجم اسفند ماه چشم و گوش آنها کور و کر خواهد شد، این بار مذاکره و زبان بازی فایده‌ای ندارد باید تحریم‌ها برداشته شود.

محمدی‌لائینی در پایان گفت: انقلاب اسلامی از آن مستضعفان است امیدواریم خداوند شر کسانی که پست‌ها را گرفتند و در حال ترویج اشرافیت هستند را از شر ملت و مملکت کم کند و سایه‌شان روی سر خانواده خودشان باشد پست‌ها آزاد شده و در اختیار خادمان مخلص قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha