عضو مجمع نمایندگان مازندران: سهم اعتبارات حمایتی دولت از تعاونی‌ها افزایش یابد

عضو مجمع نمایندگان مازندران: سهم اعتبارات حمایتی دولت از تعاونی‌ها افزایش یابد

کمال علی‌پور امروز در نشست کارگروه اشتغال مازندران در استانداری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های کشور در بخش اقتصادی حمایت از تعاونی‌ها بوده که رویکرد اشتغال را دارند و مقام معظم رهبری بر نوآوری تاکید داشته که در وزارت کار به آن توجه شد.

وی افزود: با اعتبار و سرمایه اندک می‌توان به تعاونی‌های مختلف که مشکل مالی دارند کمک کرد که با افزایش سهم اعتبار بسیاری از مشکلات تعاونی‌ها رفع می‌شود.

علی‌پور گفت: در قانون به تعاونی توجه و تاکید شد اما به سمت خصوصی‌سازی رفتیم که باید به این امر توجه شود. تعاونی‌ها در شهرستان قائم‌شهر صنایع دستی و زنبورداران با 3 میلیارد تومان احیا می‌شوند و رونق پیدا می‌کنند.

راه اندازی سرای نوآوری مازندران در قائم‌شهر 

کیوان مرادیان، نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تعاونی‌ها یکی از بهترین راه اقتصاد، شفاف‌سازی پروژه عمرانی از بدنه مردم بوده که تعاونی‌های امروز باید با نگاه جدید، تکنولوژی، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ و فعالیت‌های علمی آگاهی لازم را داشته باشند.

وی افزود: فعالیت اقتصادی در تعاونی‌ها بادوام تر و موفق‌تر است به شرطی که به درستی به بدنه جامعه وصل شوند که در قائم‌شهر مجوز سرای نوآوری صادر شد.

محمدرضا شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران نیز گفت: تعاونی‌ها موجب رونق اقتصاد کشور می‌شود  که انتظار داریم  دولت  از تعاونی و اتحادیه‌ها حمایت‌های لازم  در زمینه مالی و تسهیلات را به عمل آورد.

شعبانی افزود: باید به گونه‌ای باشد تا نیروهای متخصص را در تعاونی‌ها به کار گیریم؛ طبق قانون تعاونی‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما  این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha