ذخیره ۵۰۰ هزار تن گندم در سیلو‌های مازندران

ذخیره ۵۰۰ هزار تن گندم در سیلو‌های مازندران

؛مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه گندم، آرد و نان به عنوان یک کالای استراتژیک، در سبد خانوار نقش بسزایی دارد، گفت:با توجه به اینکه استان مازندران دارای یک جمعیت ثابت و در ایام‌های خاص هم شاهد جمعیت بسیار بالا و متنوعی است، تامین کالای اساسی و استراتژیک باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه این استان قرار گیرد.

عباسعلی وفایی نژاد با بیان اینکه ۵۰۰ هزار تن گندم در سیلو‌های سطح بنادر، بخش خصوصی و کارخانجات ذخیره سازی شده است، افزود: در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیلو زیرساخت ذخیره سازی گندم در سطح استان فراهم شده است.
 

وی گفت: سیلو بخش خصوصی کارخانجات ظرفیت ذخیره سازی ۱۶۵ هزار تن گندم را دارد و بیش از ۲۴۰ هزار تن گندم در انبار‌های مکانیزه و نیمه مکانیزه کارخانه‌ها ذخیره سازی می‌شود.
 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: ایجاد مراکزی تحت عنوان سیلوی گندم به عنوان مکانی که این محصول در آن به خوبی نگهداری می‌شود.
 

وفایی نژاد گفت:نگهداری صحیح، گندم با کیفیت لازم به عرصه تولید قرار گرفته، تبدیل به آرد شده و به دست مردم می‌رسد.
 

دبیر کارگروه آرد و نان مازندران با بیان اینکه شبکه تولید تا پخت نان، کارخانجات آردسازی و واحد‌های خبازی می‌باشند هشدار داد: وجود هرگونه عوامل واسطه که عناصر نامطلوب اجتماعی هستنددر قالب عاملین خرید و توزیع که موجب اخلال در تامین آرد و نان را فراهم سازد غیرقانونی می‌باشد و با آن برخورد خواهد شد.
 

وفائی نژاد افزود: در تبانی بین عوامل شبکه و دلالان بخش قابل ملاحظه‌ای از آرد خبازی‌ها به انحراف کشیده می‌شود که تاکنون ۶۵ واسطه در سطح استان شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و انتظامی و امنیتی پیگیری و برخورد با این متخلفین صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha