مازندران دومین استان برتر در طرح شهید احمدی روشن

مازندران دومین استان برتر در طرح شهید احمدی روشن
نماینده، ولی فقیه در مازندران در دیدار با جمعی از نخبگان استان نیروی‌انسانی نخبه و مستعد برتر را بزرگترین داشته و ظرفیت کشور دانست و گفت: حمایت از این افراد و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید به عنوان یک اولویت در دستورکار نهاد‌های ذی‌ربط قرار بگیرد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: علی‌رغم تمام مشکلات و چالش‌هایی که وجود دارد، نخبگان نباید برای توسعه و پیشرفت جامعه ناامید و مأیوس شوند.

او گفت: تسهیل مسیر نخبگان برای ورود به عرصه‌های جدی خاصه در حوزۀ کارآفرینی از ملزومات امروز کشور برای پیشرفت است و علاوه بر ایجاد زمینۀ مناسب برای اشتغال نخبگان، فرهنگ کار نیز باید در استان اصلاح شود.
 

رییس بنیاد نخبگان مازندران هم گفت: ۲۷۶ طرح در قالب طرح شهید احمدی روش در کشور تصویب شده که ۱۴۰ طرح مربوط به استان تهران است و مازندران با ۸ طرح در جایگاه دوم قرار دارد.

محمد آزادبخت افزود: هوشمندی سازی دفن زباله از مبدا، تجاری سازی برنج شهریار و تولید کود زیستی با استفاده از ریزجانداران را از جمله پروژه‌هایی دانست که با حمایت بنیاد ملی نخبگان در مازندران اجرا می‌شود.

او گفت: طرح شهید احمدی روشن یکی از طرح‌های متعدد بنیاد ملی نخبگان برای حمای استادان، دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه‌های مختلف برای حل مسائل اساسی کشور است.

رییس بنیاد نخبگان مازندران افزود: هسته‌های نخبگان دانشجویی در این طرح برای حل مساله اساسی کشورآموزش می‌بینند و مشارکت می‌کنند.

آزادبخت گفت: این هسته‌ها از استادان در حوزه‌های مختلف و ۵ تا ۱۵ نفر از دانشجویان یا فارغ التحصیلان نخبه تشکیل شده است و در قالب این هسته مسائل اساسی کشور را بررسی و راهکار‌های اجرایی برای حل آن‌ها می‌دهند.

او افزود: دانشجویان در این طرح تحت حمایت بنیاد از خدمات و دوره‌های آموزشی رایگان مشاوران تخصصی بهره مند می‌شوند تا علاوه بر تجربه و رشد در رشته تخصصی خود یک طرح را از ایده تا محصول به نتیجه برسانند.

اخبار مرتبط

15 هزار مترمربع زمین کشاورزی چالوس به چرخه تولید بازگشت

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha