سرمایه گذاری صنعتی در مازندران رشد ۲ برابری داشته است

سرمایه گذاری صنعتی در مازندران رشد ۲ برابری داشته است

حسینقلی قوانلو پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی و تولیدی در استان افتتاح شد، افزود: این میزان تا پایان دهه فجر امسال به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به چهار هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اظهار داشت: طی دو سال گذشته یکی از نقاط برجسته، حجم و رشد سرمایه گذاری در استان قابل توجه بوده است و تقاضا برای سرمایه گذاری در استان رشد داشته است.

وی با عنوان اینکه تاکنون ۸۰ واحد تعطیل و راکد در استان راه اندازی شده است، گفت: همزمان با دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت، جشن راه اندازی واحدهای تعطیل در استان اجرا می‌شود.

قوانلو ادامه داد: احیای یک واحد تعطیل شده در استان در فاز اول برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرد و جشن راه اندازی واحدهای تعطیل در دهه فجر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صمت مازندران درباره آخرین وضعیت صنعت مازندران با عنوان اینکه دو هزار و ۴۵۳ واحد صنعتی در استان دارای پروانه معتبر هستند، گفت: در مجموع در استان بیش از سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که هزار واحد توسط جهاد کشاورزی پروانه و مجوز گرفته‌اند.

وی میزان سرمایه گذاری بخش صنعتی را در استان ۱۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این رقم سرمایه گذاری مربوط به پروانه‌هایی بوده که طی سال‌های قبل صادر شده و هنوز به روز رسانی نشده است.

قوانلو مجموع سرمایه گذاری در بخش صنعت را در استان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ۷۶ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

بازدیددانشجویان مهندسی برق و قدرت دانشگاه نوشیروانی بابل از نیروگاه نکا

ساماندهی واحد‌های غیر مجاز طیور صنعتی

سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران ۱۸۱ درصد رشد داشته است

0 نظر

ارسال نظر

capcha