بهره برداری از نخستین خانه هلال در روستای سینوای چالوس

بهره برداری از نخستین خانه هلال در روستای سینوای چالوس

امیرحسین عسگرزادهدرباره افتتاح و بهره برداری از نخستین خانه هلال و مدیریت بحران در روستای سینوای چالوس که به نام سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی مزین شده است، اظهار کرد: برخورداری از علوم کمک های اولیه و امداد و نجات برای همه اقشار جامعه ضروری  بوده زیرا در مواقع بروز حوادث، بحران ها و بلایای طبیعی، حضور و سرعت عمل به موقع در راستای کاهش آسیب ها و خروج از بحران بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.
وی افزود: در همین راستا برنامه‌ ریزی های مختلف و کارشناسی از سوی جمعیت هلال احمر طراحی شده است که در شکل و قالب های گوناگونی به منظور آموزش و افزایش سطح دانش عمومی امداد و نجات مردم از سوی داوطلبان این جمعیت به اجرا در آمده و این روند تا رسیدن به نقطه هدف ادامه خواهد یافت.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس با اشاره به اینکه روستاها یکی از جوامع هدف ما در بحث آموزش علوم امداد و نجات به منظور پیشگیری و یا مدیریت بحران در سریع‌ترین زمان ممکن است، تصریح کرد: نخستین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی به نام سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است در روستای سینوا از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس و با همراهی و همکاری مردم، شورا و دهیاری این روستا ایجاد، راه اندازی و رسماً افتتاح شد.
وی با بیان اینکه روستای سینوا یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان چالوس است، گفت: جمعیت هلال احمر چالوس با استقرار لودر و چند خودروی آفرود و به کارگیری نیروی انسانی داوطلب در محل خانه هلال و مدیریت بحران روستای سینوا، آماده ارائه خدمات امداد و نجات به اهالی این روستا در شرایط بروز حوادث و بلایای طبیعی است.
عسگرزاده تاکید کرد: ما جمعیت هلال احمر چالوس با آمادگی کامل سعی داریم تا آموزش های عمومی امداد و نجات در سطح روستاها را بسط دهیم تا با این کار بتوانیم آمادگی عمومی مردم را ارتقا داده شود زیرا هر چقدر آمادگی مردم بیشتر باشد آسیب های ناشی از حوادث به حداقل می رسد.
وی افزود: در همین راستا هم از بخشداران، اعضای شورای بخش و شوراها و دهیاران حوزه شهرستان چالوس درخواست داریم که بستر استقرار خانه های هلال روستایی به ویژه در روستاهای پرجمعیت را آماده کنند تا بتوانیم آمادگی عمومی را با آموزش های امدادی و سازماندهی افراد مستعد در روستا به حداکثر برسانیم.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

ترافیک سنگین و مه‌گرفتگی در محور چالوس

دادستان کرج : ۲ مفقود سیل جاده چالوس هنوز پیدا نشده‌اند

0 نظر

ارسال نظر

capcha