رتبه نخست استانی آمل در تولید گُل های زینتی

رتبه نخست استانی آمل در تولید گُل های زینتی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: ۵ طرح کشاورزی در دهه فجر امسال با حضور مقامات کشوری و استانی بهره برداری می شود که برای اجرای این طرح‌ها ۱۴۲ میلیاردریال سرمایه گذاری شده است.

سیدحسین اسلامی با اشاره به سطح کشت برنج امسال در ۳۸ هزار و ۳۵۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل و تولید ۱۹۰ هزارتُن برنج سفید افزود: نخستین صادرات برنج به میزان ۲۵ تُن توسط بخش خصوصی از این شهرستان به کشور کانادا صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: این شهرستان دارای ۳ هزار و ۲۴۸ هکتار مرکبات شامل ارقام نارنگی، ارقام پرتقال گروه ناول ها، خونی‌ها و لیمو بوده و امسال ۷۸ هزارتُن انواع مرکبات از باغ‌های آن برداشت شده است.

سیدحسین اسلامی افزود: طرح تجهیز ، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزاری‌ها هم در ۱۲۰ هکتار زمین‌های کشاورزی روستای درکاپه شهرستان آمل انجام و تاکنون این طرح در ۵ هزار و ۷۲۵ هکتار شالیزاری شهرستان به اجرا درآمد.

او گفت: شهرستان آمل دارای ۳۶۲ واحد مرغداری فعّال به ظرفیّت جوجه ریزی ۵ میلیون و ۵۷۶ هزار قطعه در هر دوره پرورش و تَوان تولید ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت سفید را داشته که سالانه با ۵ بار جوجه ریزی، ۵۲ هزارتُن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه سالانه ۷ هزار و ۴۰۰ تُن گوشت قرمز در دامداری‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود افزود: شهرستان آمل رتبه دوم تولید گوشت قرمز در مازندران را به خود اختصاص داده و ۳۱۰ هزار رأس دام سبک و ۸۰ هزار راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

سیدحسین اسلامی تصریح کرد: ۵ واحد لبنی در شهرستان آمل، روزانه ۳ هزارتُن انواع پنیر، ماست، بستنی، دوغ، خامه، دِسِر، انواع نوشیدنی تولید و روانه بازار داخلی و خارجی از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس عراق، افغانستان، روسیه، پاکستان، ترکیه و کشور‌های حوزه دریای خزر صادر و زمینه اشتغالزایی برای ۱۸ هزارنفر را فراهم کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل به فعالیّت ۵۲ هزار و ۵۰۰ کُلنی زنبورعسل در زنبورستان‌ها و نیز تولید سالانه ۵۷۰ تُن عسل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۳۷ طرح خسارت دیده ناشی از کروناویروس برای دریافت ۵۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال تسهیلات در سامانه مربوط ثبت نام کنند و از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ طرح موفق به دریافت ۲۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات شدند.

اسلامی افزود: ۱۷۵ واحد شالیکوبی با ظرفیت سالانه ۲۵۰ هزارتُن در شهرستان آمل فعالیت کرده که از این تعداد ۵۸ واحد شالیکوبی مدرن با ظرفیت ۱۳۳ هزارتُن و بقیه شالیکوبی سُنّتی با ظرفیت ۱۱۷ هزارتُن در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با تلاش مراکز جهاد کشاورزی ۸ گانه و نیرو‌های ستادی، تاکنون ۸۶ هزار و ۶۹۳ قطعه از زمین‌های کشاورزی بهره برداران این شهرستان به مساحت ۲۶ هزار و ۱۷۲ هکتار در پایگاه اطلاعات مکانی وزارت جهاد کشاورزی (سیاک) ترسیم شد.

اخبار مرتبط

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

آمارسازی‌ها در بازار مرغ ادامه دارد| حال مرغدار خوش نیست

وزارت جهاد کشاورزی: با گرانفروشی مرغ برخورد می‌کنیم

0 نظر

ارسال نظر

capcha