حدود ۱۳۰ کلاس درس جدید دهه فجر به مدارس مازندران اضافه می‌شود

حدود ۱۳۰ کلاس درس جدید دهه فجر به مدارس مازندران اضافه می‌شود

این پروژه های آموزشی و پرورشی در زیربنای ۱۸ هزار و ۵۴۲ متر مربع و با هزینه بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال در ۱۵ منطقه آموزشی استان ساخته شده است.

وی با اعلام این که ۱۲ پروژه از این تعداد مربوط به مناطق روستایی و ۱۰ مورد نیز برای مناطق شهری است ، گفت : در ایام مبارک دهه فجر امسال همزمان عملیات اجرایی ۱۱ پروژه ساخت فضای آموزشی در هفت منطقه آموزشی استان با پیش‌بینی ظرفیت ۷۱ کلاس درس آغاز می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران نیمی از این پروژه ها را کاملا با اعتبار دولتی و نیمی دیگر را نیز با همت و همراهی خیرین و مشارکتی توصیف کرد و افزود : در سال های اخیر حضور خیرین برای اتمام پروژه های نیمه تمام بسیار کمک کننده بود.

مازندران در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه با بیش از ۲۲ هزار کلاس درس دارد.

دستاورد انقلاب اسلامی در نوسازی فضای آموزشی مازندران

شیرزاد نوسازی فضای های آموزشی را سرمایه گذاری در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت : دستاورد انقلاب اسلامی در نوسازی و تجهیز فضای آموزشی مازندران قابل دفاع بود زیرا در طول عمر فعالیت سازمان نوسازی مدارس که از سال ۵۸ آغاز شد تا به امروز هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی فضای آموزشی و پرورشی استان سرمایه گذاری شد.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۱۰۰ پروژه آموزش و پرورشی ساخته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه کاملا دولتی و ۶۰۰ پروژه نیز به صورت مشارکتی انجام شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت : با بهره برداری از این میزان پروژه آموزشی و پرورش در استان تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار متر مربع و ۱۸ هزار کلاس درس جدید به فضای تعلیم و تربیت مازندران افزوده شد.

شیرزاد همچنین به همراهی همیشگی خیرین در امر مدرسه سازی و نوسازی فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و اظهار داشت : با وجود این که از ۲ دهه نخست فعالیت سازمان نوسازی مدارس اطلاعات مناسبی در دست نیست ، اما از سال ۷۷ با برگزاری سالانه مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع زمین برای ساخت فضای آموزشی از سوی خیرین اهدا شد.

وی میزان مشارکت مالی خیرین را نیز در ۲۲ مجمع گذشته چهار و هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : در این مدت خیرین در ساخت ۸۴۶ پروژه مشاکرتی حضور داشتند که شامل ظرفیت چهار هزار و ۷۰۰ کلاس درس می شود که البته بخشی از آنها هنوز نیمه تمام است.

اخبار مرتبط

بهسازی و شاداب‌سازی 500 مدرسه مازندران در طرح شهید عجمیان

سرویس‌های مدارس در سطح شهر بابل مجهز به تابلوی شناسایی شدند / تخلفات را با شماره 133 در میان بگذارید

آموزش حضوری سه مدرسه در رامسر به خاطر کرونا متوقف شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha