نگرانی ها از افزایش ترددهای مازندران همچنان باقیست

نگرانی ها از افزایش ترددهای مازندران همچنان باقیست
حسین زادگان امروز در جلسه استانی کرونا با بیان اینکه نگرانی در زمینه افزایش تردد‌ها به مازندران با مسئولان کشوری انجام شد، گفت: بنا به برخی ملاحظات متاسفانه وضعیت محدودیت تردد در مازندران اعمال نشد.

او با اشاره به افزایش تردد‌های کوهستانی و برف بازی در حاشیه روستا‌های گردشگر پذیر تصریح کرد: نیازمند هشدار‌های شدید به جامعه در خصوص این مسافرت‌های غیرضروری هستیم.

استاندار همچنین خواستار تشدید محدودیت‌های کرونایی از ساعت ۹ شب شد و بیان کرد: ورود و خروج در شهر‌های نارنجی ممنوع است و در هر شرایطی رعایت این قانون الزامی است.
 
حسین زادگان گفت: نیازمند همکاری امامان جمعه، اصناف، بازاریان و مسئولان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

او بر ضرورت اجرای هدفمند محدودیت‌ها تاکید کرد و افزود: متاسفانه در بابل با برپایی مراسمات مذهبی بیشترین آمار‌ها در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را شاهد بودیم.

استاندار مازندران در ادامه تصمیم سازی بر مبنای زیست بوم هر شهرستان را ضروری دانست و افزود: در شهر‌های ساری، نکا، آمل، بابل، چالوس، تنکابن و رامسر نیازمند اطلاع رسانی از وضعیت درگیری با کرونا هستیم.
 
شرایط شکننده کرونایی در مازندران
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست گفت: روند کاهشی در تعداد بستری‌ها و تعداد تست‌ها داشته ایم، اما این موضوع نباید باعث سهل انگاری شود.

دکتر سید عباس موسوی افزود: نسبت درگیری شمار مبتلایان با کرونا نسبت بالایی است و در شرایط شکننده به سر می‌بریم.

او با تاکید بر لزوم احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: در مشاغل گروه یک رعایت کامل پروتکل‌ها الزامی است و به فرهنگ سازی و خبررسانی در این زمینه نیاز داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت: تصمیم سازی استانی در زمینه رعایت پروتکل‌ها در دفتر پیشخوان دولت، فروشگاه‌ها و نیز تعطیلات ضرورت دارد.

موسوی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی در شاخص تعداد تست‌های سریع رتبه نخست کشور و در تعداد افراد در معرض تماس با بیماری رتبه دوم کشور را داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه گفت: ملاک رنگ بندی دلیل بر عادی انگاری اوضاع و شرایط کرونایی نیست.

موسوی انجام فعالیت‌های محدودکننده در هفته‌های گذشته را عامل روند کاهشی ابتلا به کرونا در مازندران دانست.

اخبار مرتبط

وضعیت جاده‌ها/ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی محورهای کشور اعلام شد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها؛ از ممنوعیت تردد کامیون و تریلرها تا احتمال یک طرفه‌شدن جاده چالوس و هراز

ادامه ممنوعیت تردد شبانه در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha