مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران، نوشهر اظهار کرد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران، نوشهر اظهار کرد

عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران - نوشهر دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع حریق در اشکته چال جواهرده رامسر اظهار داشت: طی دو روز اخیر ۹ فقره آتش سوزی در عرصه‌ها رخ داد.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۹ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی و جنگلی منطقه رخ داد، افزود: همه این آتش سوزی‌ها به جز آتش سوزی جنگل رامسر مهار شده است.

وی با اظهار اینکه دیروز و امروز شاهد وقوع حریق در بخشی از جنگل‌های منطقه در نوشهر، چالوس، تنکابن ورامسر بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی، یگان حفاظت، نیروهای مردمی و بسیج و هلال احمر مشغول اطفای حریق در جنگل‌های رامسر هستند و بسیج نیروها صورت گرفته است.

وی با عنوان اینکه فرماندار، بخشدار و نیروهای منابع طبیعی و سپاه در میدان برای اطفای حریق حضور دارند، گفت: بخشی از عرصه‌های دچار حریق شده صعب العبور است که کار اطفای حریق در دل شب سخت‌تر شده است.

سنگاری عامل انسانی را دلیل بروز حریق‌های اخیر ذکر کرد و گفت: وزش باد نیز شد حریق را شدت بخشیده و در تلاش هستیم تا آتش سوزی جنگل رامسر را اطفا کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اشاره به اینکه طی دیروز و امروز ۹ فقره حریق رخ داد، سطح آن را به طور تقریبی حدود ۵ هکتار ذکر کرد و گفت: اگر حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی و مردمی نبود قطعاً سطح حریق چندبرابر بیشتر می‌شد.

وی با اظهار اینکه نیروهای منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در سطح عرصه‌های حضور دارند، افزود: در غیر این صورت هر حریقی می‌توانست چهار تا ۵ هکتار از عرصه‌ها را به خاکستر تبدیل کند و خوشبختانه همکاران به موقع وارد شدند.

سنگاری درباره اینکه نیاز به تجهیزات پیشرفته و بالگرد برای اطفای حریق ضروری به نظر می‌رسد با تأیید این مطلب گفت: آتش سوزی‌های اخیر به صورت لکه‌ای بوده است و اگر عوامل انسانی نسبت به اطفای آتش برافروخته اقدام می‌کردند شاهد بروز حریق گسترده نبودیم

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha