سردار سلیمانی ؛ برند عزت ، شرف و مقاومت

سردار سلیمانی ؛ برند عزت ، شرف و مقاومت

امروز ، نخستین سالگرد شهادت و عروج آسمانی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است ؛ سرداری که باگذشتن از جان شیرین خود در راه پاسداری از وطن، به نمادی از غیرت، شرف و آزادگی برای تمام آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، تمام تحلیگران سیاسی و نظامی چه در داخل و چه در خارج از کشور، اذعان و باورد دارند که سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از فرماندهان با تدبیر و باهوشی بود که در شکست داعش و پیروزی جبهه مقاومت نقش تاثیرگذار و بی‌بدیلی ایفا کرد ، تحلیلی که نوع نگاه مردم مازندران و شوری که برای بزرگداشت نخستین سالگرد این شهید سرافراز از خود نشان می دهند ، موید آن است.

مازندرانی ها که بیشترین نقش را در پیکار برای دفاع از حرم داشتند ، خاطرات زیادی از رشادت های سردار سلیمانی دارند بویژه خانواده هایی که در این راه شهید دادند و برخی از آنها با سردار مانوس بودند.
 سردار سلیمانی برای مازندرانی ها اسوه صبر، مقاومت و ایثار بود چنان که استاندار مازندران در پیامش به مناسبت سالگرد شهادت این سردار سرافراز نوشت : سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، انسان مجاهد، خالص و سالک راه حق بود که منش، سیره و آزمون های بزرگ و دوران ساز زندگی او در راستای صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و جانبازی ها و ایثارگری های آن رهرو راستین مکتب اهل بیت (ع) و پیرو خط ولایت و رهبری در پاسداری از حریم حرم آل الله و شهادت قهرمانانه آن سردار دل ها امروز به صورت یک الگو و بینش برای جامعه ما و ملت های آزادیخواه و مسلمان منطقه درآمده است.

احمد حسین زادگان در این پیام افزود : او (سردار سلیمانی) که در سال های اخیر، مجاهدت های خطیر و ماندگاری را برای مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان بویژه ویرانی جبهه داعش از خود به خرج داد، با شهادت عاشقانه خود، مکتبی را برای پویندگان جبهه حق تعریف و تفسیر کرد، که شعله های تابناک آن در تاریخ مقاومت ملت مبارز و عدالت جوی ایران اسلامی به هیچ تندبادی به خاموشی نمی گراید.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد : استکبار جهانی و اذناب کوردل آنان که به خیال خام و باطل خود و از روی استیصال و درماندگی با به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دنبال متوقف کردن جبهه مقاومت و حماسه سلحشوری و دلیری بودند، اکنون با حقیقت تلخ و دردناک دیگری مواجه شدند و دریافتند که آن مرد راه حق با شهادت خویش نه تنها انسجام ملت ایران را دوچندان کرد بلکه از یک سلیمانی امروز سلیمانی های بی شماری بپا خاسته اند و بپامی خیزند که در مسیر مصاف با لشکر ظلم و کفر، چونان قهرمان خود؛ حاج قاسم دل ها، شهادت را افتخار حیات خود می شمرند.

حسین زادگان تصریح کرد : مکتب حاج قاسم سلیمانی در راهی که پیمود و سرانجام نیکی که برایش رقم خورد، متجلی گشت؛ انتظار می رود، همگان در تبیین و تعمیق بینش و آرمان ها و آموزه های شهید حاج قاسم سلیمانی و ترویج مکتب آن شهید والامقام بویژه برای جوانان عزیز اهتمام نمایند.

نقش مکتب امام خمینی(ره) در پرورش انسان‌های آزادیخواه

بسیاری از خانواده های شهدای مدافع حرم مازندران سردار شهید سلیمانی را از نزدیک می شناسند و به همین دلیل هم با ویژگی های اخلاقی و شخصیتی این شهید بزرگوار آشنایی دارند مانند همسر شهید مدافع حرم "مصطفی زال‌نژاد" که از سردار به عنوان شخصیتی نام می برد که " در مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرورش یافت و با ولایت پذیری محض، سال ها در راه اعتلای کشورمان مجاهدت کرد".

خانم صفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مکتب و نهضتی که امام خمینی (ره) سال ها پیش آغازگر آن بودند ، ادامه و ثمره سال ها مجاهدت انقلابیون و مبازانی بود که از زمان غیبت امام زمان (عج) نشات گرفته است. مسیر و هدفی که برای تحقق اهداف الهی در تشکیل حکومت عدل الهی در جهان است.

وی اظهار داشت : هدف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تربیت فرزندانی چون سردار قاسم سلیمانی بود که نتیجه و تلالویی از ظهور نهضت و انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) آن را پایه‌گذاری کردند.

این همسر شهید افزود : پس از شکل‌گیری نیروهای مقاومت متشکل از نیروهای زبده و انقلابی در کشورهای لبنان، عراق، سوریه و یمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با حمایت از جبهه مقاومت در بلاد اسلامی،  رهبری این نیروها را به سردار حاج قاسم سلیمانی واگذار کردند که این سردار بزرگ اسلام در پیروزی جبهه مقاومت، نقش راهبردی ایفا کردند.

وی گفت: سردار سلیمانی سربازی بی‌ادعا، مجاهدی نستوه‌ و خستگی ناپذیری بود که با اطاعت از ولی فقیه و مدیریت راهبردی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و تقویت آن ، نقش مهم و موثری در شکست نیروهای داعش ایفا کرد. این سردار بزرگ اسلام فرمانده‌ای مهربان و هرکز از مرگ در راه خدا ترس نداشت.

افتخار هم‌رزمی با سردار دل‌ها

این همسر شهید با اشاره به بیان خاطره از مصطفی زال‌نژاد شهید مدافع حرم، گفـت: شهید مصطفی زال‌نژاد بارها در منطقه در کنار و همراه سردار قاسم سلیمانی بود و ارادت خاصی نیز به این بزرگ مرد داشت و همواره می گفت که حضور فرمانده ارشد در کنار نیروها، باعث دلگرمی در بین نیروهای انقلاب می‌شود به گونه‌ای که عشق و علاقه سربازان جبهه مقاومت چه ایرانیو  چه غیر ایرانی به سردار قاسم سلیمانی قابل توصیف و بیان نیست.

صفرزاده تصریح کرد: سردار سلیمانی در راه اعتلای امت اسلامی از جان مایه گذاشت و پس از سال ها مجاهدت در راه خدا و با نثار خون خود و همرزمان شهیدش، افتخاری بزرگ برای انقلاب اسلامی را رقم زد و هر جا که مسلمانی مورد ظلم قرار می‌گرفت در میدان مبارزه بود و در نهایت نیز در این راه فدا شد.

وی گفت : مکتب شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش، وحدت و یکپارچگی را در جهان اسلام، جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و دشمنان دین مبین اسلام به ارمغان آورد. شهادت یک توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و کسانی که در طول زندگیشان خدایی وشهادت گونه زندگی کردند و با خدای خود معامله کردند به این توفیق دست می‌یابند.

همسر شهید مدافع حرم گفت: نیت، اخلاص و مردمی بودن از جمله ویژگی های بارز سردار قاسم سلیمانی بودکه آن را محبوب تمام دل ها کرد. هر کس از هر قوم و ملیت و از هر جریانی که با مکتب سردار آشنایی داشتند، به ایشان علاقه‌مند بودند و این سردار بزرگ اسلام این پیام را به گوش تمام جهانیان رساند که یک انسان آزاده هرگز در برابر ظلم و ستم سکت نمی‌نشیند و ذلت را نمی‌پذیرد.

صفرزاده افزود : زندگی مجاهدانه، عارفانه، خالصانه و خدایی حاج قاسم سلیمانی و روحیه ولایتمداری ایشان می‌تواند به الگویی تمام عیار برای تمام مسلمانان و تمام آزادیخواهان جهان تبدیل شود و مکتب این شهید والامقام نیز می‌تواند برای نسل‌های بعدی نیز بسیار راهگشا باشد.

مکتب سردار سلیمانی تا ابد زنده و جاوید است

همرزم سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه پرداختن به ابعاد شخصیتی این سردار بزرگ اسلامی می تواند به چراغ راهی برای تمام مظلومان جهان تبدیل شود، معتقد

است که مکتب، سیره و منش سردار حاج قاسم سلیمانی در دل امت اسلام و تمام آزادیخواهان جهان تا ابد زنده و جاوید است.

سردار کمیل کهنسال، ظلم ستیزی سردار حاج قاسم سلیمانی را ازجمله خصوصیت و ویژگی های بارز سردار دل ها عنوان کرد و با بیان اینکه این سردار در دیدگاه تمام آزادیخواهان جهان به مظهر و نمادی از مقاومت، صبر، عشق و ولایت پذیری تبدیل شد، گفت: هر زمان که مظلومی در هر نقطه از جهان و منطقه مورد ستم قرار می‌گرفت، ایشان در راه کمک به انسان های ستمدیده سر از پا نمی‌شناخت.

وی از دیگر ویژگی‌های بارز سردار قاسم سلیمانی را ولایت پذیری ذکرکرد و افزود : رویکرد سردار دل ها در عمل، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم و بر مدار و محور تبعیت و اطاعت از ولی فقیه استوار بود.

سردار کهنسال گفت : سردار قاسم سلیمانی در طول عمر با برکت خود در میدان مبارزه با ظالمان و اشغاگران و کفار بود و برای اعتلا و سرافرازی امت اسلامی تلاش شبانه‌روزی داشت و از جان مایه گذاشت.

وی افزود : سردار سلیمانی در طول عمر با برکت خود چنان عمل می‌کرد تا بتواند نظر و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی را تامین و جلب کند چرا که معتقد بود راه توحید، آخرت جویی و عاقبت به خیری، در تبیعیت و پیروی محض از فرامین رهبری است.

این سردار دفاع مقدس و همرزم سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی در امام شناسی و دشمن شناسی همتا نداشت و بی‌نظیر بود و دشمنان اسلام و کسانی را که در راه امنیت انقلاب به کشور ضربه وارد می‌کنند ، به خوبی می‌شناخت و در راه پاسداری از دین مبین اسلام نیز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد.

سردار کهنسال، رهنمودهای رهبری را از عوامل شکل‌گیری جبهه مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: سردار حاج قاسم سلیمانی برای تحقق این فرامین رهبری آستین همت بالا زد و در شرایطی که نیروهای آمریکایی نیز در منطقه حضور داشتند نسبت به تشکیل نیروهای مردمی در قالب حشدالشعبی در عراق و دیگر هسته‌های مقاومت در یمن، سوریه و لبنان اقدام کرد که کار آسانی نبود.

وی با بیان اینکه آمریکا و نیروهای اشغالگر از این اقدام سردار سلیمانی در تشکیل هسته‌های مقاومت عصابی شدند و تلاش کردند که جلوی این اقدام را بگیرند، گفت : سردار رشید اسلام در نهایت با جلب نظر علمای عراق و سوریه با تشکیل نیروهای مردمی، ارتشی بزرگ را سازماندهی کرد که به یک قدرت بزرگ دفاعی در کشورهای منطقه تبدیل شد.

او با اشاره به اینکه این سردار شهید با تقویت روحیه ایثارگری و اخلاص در بین رزمندگان مسیر را برای بیداری اسلامی تسهیل و فراهم کرده است، افزود : دشمنان شخصیت حاج قاسم سلیمانی و نقش فرماندهی راهبردی ایشان را در ایجاد جبهه مقاومت خوب شناخته بود که چگونه با ایجاد بیداری در بین مردم در برابر استکبار جهانی و اسراییل ایستادند و داعش و حرکت‌های فتنه‌گرانه آن‌ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: شهید سلمیانی همواره برای جان و مال مردم و در دفاع از مرزها، نقش آفرینی کرد و همواره دغدغه خدمت به مردم داشت و با ویژگی‌های خاص فرماندهی، به حرکت جریان های ضد بشری مانند مثل داعش پایان داد.

سردار کهنسال بیان ‌کرد : شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده مقتدر نظامی، شخصیت ولایتمدار، عامل شکل‌گیری گروه‌های مبارزه با تروریست جهانی و فراگیری بیداری اسلامی در جهان یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی بود که دشمن این را مانعی برای اهداف خود دانست و به همین دلیل ایشان را به شهادت رساند.

شهادت سردار عامل برای بیدار اسلامی 

استاد شطرنج ایران هم گفت : خون پاک سردار حاج قاسم سلیمانی به عاملی برای بیداری امت اسلامی و پی بردن به چهره خبیت و خیانتکار آمریکا و متحدانش در کشورهای منطقه و تمام آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

آرین غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه راه و منش سردار قاسم سلیمانی تا ابد در دل ها زنده و جاوید است، افزود : دیدگاه و رویکرد سردار که همان ایستادگی در برابر سلطه و دفاع از مظلوم است، برای تمام امت اسلامی و تمام آزادیخواهان جهان آشناست و بر همین اساس نیز دشمنان تصمیم به ترور و حذف این شخصیت بزرگ گرفتند.

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی خود را سرباز رهبری و ملت می‌دانست و برای اعتلای امت اسلامی تلاش شبانه‌روزی داشت، گفت : حضور موثر سردار در تشکیل و راه‌اندازی جبهه مقاومت، به شکست داعش و متحدانش در کشورهای منطقه تبدیل شد.

او ادامه داد : تمام موفقیت‌های کسب شده در کشورهای منطقه که منجر به شکست نیروهای متجاوز و اشغالگر داعش شد در سایه رهنمودهای رهبری و تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی سردار قاسم سلیمانی محقق شده است چرا که این سردار مهم ترین وزنه در شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در این کشورهای‌منطقه بود.

دیدار با سردار و در آغوش گرفتن وی   

این شطرنج‌باز جوان ادامه داد: من در زمستان سال ۹۷ و در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقابل نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه ندادم. پس بازگشت به ایران و در اسفند سال گذشته بود که با حاج قاسم سلیمانی در مراسم یادبود شهدای بابل دیدار کردم. او خیلی متواضع و مهربان بود. سردار شهید مرا در آغوش کشید و یک انگشتر نیز به من هدیه داد که در واقع زیباترین مدال زندگی‌ام بوده است.

غلامی گفت: هر وقت به هدیه سردار سلیمانی نگاه می‌کنم، خاطره دیدار با او برایم زنده می‌شود و امیدوارم انتقام سختی از آمریکا بگیریم چرا که او سردار دل‌ها بود و در دل همه ما مردم ایران جا داشت، چون با اخلاص کار می‌کرد.

وی  افزود : من در دیدار با سردار سلیمانی به ایشان گفتم که می‌خواستم با این اقدام، گوشه کوچکی از کار و مسیرشان را ادامه دهم تا همه در کنار هم به هدف‌مان نزدیک شویم. حاج قاسم سلیمانی خیلی از من تمجید کرد و گفت که کارم کمتر از مجاهدت رزمندگان و مجاهدان در میدان نبرد نبوده است.

استاد شطرنج مازندرانی گفت : سردار قاسم سلیمانی معتقد بود که همه ما باید در عرصه خودمان بهترین باشیم و به یکدیگر کمک کنیم؛ فرقی هم ندارد که در میدان جنگ باشد یا در عرصه ورزش. در واقع می‌گفت که همه باید با یکدیگر در ارتباط باشند و به هم کمک کنند.

وی با بیان اینکه مرد بزرگی را از دست داده‌ایم و سردار نیز با شهادت درراه خدا به آرزویش رسید، افزود : جای او خالی خواهد بود اما معتقدم که حاج قاسم سلیمانی در کنار ما است و بهرگیری از سیره و منش این سردار بزرگ، همواره می‌تواند راهگشا باشد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

اخبار مرتبط

تکاپوی آمریکایی‌ها برای امتیازگیری/اسرائیل از وضعیت آینده محور مقاومت نگران است

جانبازان نماد ایستادگی و مقاومت هستند

تبعیت از ولایت، رمز موفقیت سردار سلیمانی

0 نظر

ارسال نظر

capcha