درخشش پژوهشگران مازندران در سطح ملی

درخشش پژوهشگران مازندران در سطح ملی
 همایش بزرگداشت و روز ملی پژوهش با هدف تجلیل از پژوهشگران برتر و فناوران برگزیده وزارت آموزش و پرورش بصورت ویدئو کنفرانس در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
 
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری(۲۲ تا ۲۸ آذرماه) گفت: پژوهش محور توسعه پایدار است و هدف از این هفته، ارائه یافته‌های پژوهشی، طرح‌ها و اقدامات پژوهشگران در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف و مراکز علمی و همچنین گرامی‌داشت، تبلیغ و ترویج فرهنگ و سواد پژوهشی است.
 
علی سهرابی افزود: امسال  از میان ۱۳۵ اثر دریافتی در حوزه اقدام‌پژوهی، ۸ اثر به‌عنوان آثار برتر به تهران ارسال شد که نفر اول کشوری سرکار خانم «نساء ابراهیم‌تبار بورا» از بابل بود.

او در ادامه تصریح کرد: از میان پایان‌نامه‌های ارسالی به مرکز نیز سرکار خانم «فاطمه رهبری» از قائم‎شهر رتبه برتر پایان‌نامه کارشناسی ارشد کشوری را به خود اختصاص داد.
 
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش گفت: دو دانشجو معلم برگزیده کشوری نیز داشتیم به نام‌های «امیرمحمد مومنی کوهستانی» که دانشجو معلم و پژوهشگر برتر کشور شد و «عبدالله محمودی» نیز رتبه اول تولید محتوای کشوری را به خود اختصاص داد ضمن این‌که «حامد نیک پی» از محمود آباد نیز پژوهشگر برگزیده شایسته تقدیر کشور شناخته شدند.

سهرابی خاطرنشان کرد: در میان دستگاه‌های علمی و اجرایی استان نیز «زهرا قاسم‌زاد» پژوهشگر برتر از شهرستان سیمرغ و «مرتضی همایون‌نیا» از بندپی شرقی موفق به کسب رتبه برتر شدند.

او با اشاره به اینکه استان مازندران یکی از استان‌های برتر در کسب رتبه بود ادامه داد: روش تدریس معلمان ما باید پژوهش‌محور باشد و دانش‌آموزان ما باید تفکر انتقادی و کشف مسأله را بیاموزند و مدیران ما نیز باید بتوانند مسائل و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را شناسایی و با مدل‌های پژوهشی برای رفع آن راهکار ارائه کنند.
 

در حاشیه این مراسم از برترین‌های مازندران تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نام پژوهشگر دانشگاه مازندران در جمع پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفت

0 نظر

ارسال نظر

capcha