مازندران، تامین کننده ۷۰درصد مرغ تهران

مازندران، تامین کننده ۷۰درصد مرغ تهران
عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه کمیته فرعی تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه جهاد کشاورزی مازندران، وظیفه تامین بخشی از مرغ استان تهران را بر عهده دارد تا قیمت این محصول استراتژیک در تهران و کشور به ثبات برسد گفت: سازمان صمت وظیفه دارد نسبت به پایش قیمت در مراکز عرضه بازار استان اقدام کند و افرادی که با قیمت بالا اقدام به توزیع می‌کنند را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت مرغ باید بر اساس محاسبات کارشناسی باشد تا تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نشوند.

شهیدی‌فر خاطرنشان کرد: تا کنون دوهزار و ۳۷۰تُن قرارداد توزیع مرغ گرم با زنجیره‌ها منعقد شد که دوهزار و ۲۲۳تُن آن در استان تهران توزیع شده است.

وی بیان کرد: تا کنون ۴۵۶تُن مرغ منجمد برای تنظیم بازار مرغ استان در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران بیش از ۷۰درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: با ۱۳هزار تُن نهاده توانستیم در طی ۱۵روز روزانه ۵۰۰تُن مرغ به تهران ارسال کنیم تا قیمت مرغ گرم از ۳۵هزار تومان به ۲۵هزار تومان کاهش پیدا کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران هم گفت: حدود ۲۰تا۲۵ درصد با قیمت مصوب مرغ در استان فاصله داریم که قیمت گوشت سفید باید به ۲۰هزار و ۴۰۰تومان برسد چراکه این قیمت ملاک ستاد تنظیم بازار کشور است.

حسین اصغرزاده افزود: هشت ماهه امسال ۴۲۳فقره پرونده نظارتی در حوزه مرغ تشکیل شد که اکثر آن در بخش توزیع گوشت سفید بوده است.

وی تصریح کرد: تا ۱۵ آذرماه در همه حوزه‌های تولید، کشتار و توزیع ورود پیدا کردیم و هم قیمت مرغ زنده، قیمت کشتارگاه و قیمت توزیع کننده را رصد می‌کنیم و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران با بیان اینکه نیمه اول آذرماه برای سه کشتارگاه و ۹۵واحد صنفی توزیع کننده مرغ پرونده تشکیل شد گفت: هفت واحد مرغداری عرضه خارج از شبکه علوفه داشتند که پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰میلیون تومان تشکیل شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه مرغداری‌ها نیاز به همکاری جهاد کشاورزی داریم گفت: واحد‌های مرغداری که علوفه دریافت می‌کنند از سوی جهاد کشاورزی باید روزانه مورد رصد و پایش قرار گیرند تا مشاهده شود آیا علوفه به واحد‌های تولیدی رسیده است یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: برای بررسی بیشتر واحد‌های مرغداری استان، باید جهاد کشاورزی و اداره صمت همه شهرستان‌ها با همکاری هم همه واحد‌ها را مورد پایش و رصد قرار دهند.
 

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha