صالح شمس خواننده مازندرانی کیست

صالح شمس خواننده مازندرانی کیست

صالح شمس (خواننده روشن‌دل مازندرانی) صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ آذرماه) دارفانی را وداع گفت.

او طی چند روز گذشته به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان ولیعصر (ص) شهر قائمشهر بستری بود و به کما رفته بود.

صالح شمس خوانندگی را از هشت سالگی آغاز کرده بود و زیر نظر کریم سلمان‌پور (یکی از خوانندگان محلی خطه مازندران) آموزش دیده بود و از محضر علاالدینی و دلاور بزرگ‌نیا استفاده کرده بود. روحش شاد و یادش گرامی باد.

گفتگو خبرگزاری فارس با صالح شمس را در ادامه خواهید خواند:

صالح شمس از خوانندگان روشندلی است که دیپلم رشته علوم‌ انسانی دارد و در حال حاضر در مراسم و جشن‌های مختلف ادارات و نهادهای فرهنگی به اجرای برنامه می‌پردازد؛ در ادامه گفت‌وگو با این هنرمند مازندرانی از نظرتان می‌گذرد.

فارس: از چه زمانی متوجه استعداد خودتان در زمینه خوانندگی شدید؟

در سن ۸ سالگی وقتی که تعدادی از دوستان پدرم صدایم را گوش دادند و گفتند که استعداد خوانندگی دارم، مرا به مدرسه با نیازهای ویژه معرفی کردند.

فارس: مشوق شما برای خوانندگی چه کسانی بودند؟

با توجه به اینکه پدرم ذوق خوانندگی داشت و اغلب در خانه می‌خواند، من نیز به این هنر علاقه‌مند شدم، به‌یاد دارم در زمان کودکی استاد کریم سلمان‌پور با من و پدرم مصاحبه کرد که به‌عنوان خاطره شیرینی برایم مانده است، در ادامه نیز دلاور بزرگ‌نیا، استاد علاءالدینی و علی فلاح از من حمایت کردند که همین‌جا از آنها تشکر می‌کنم.

فارس: آیا علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستید؟

مدتی در دانشگاه تحصیل کردم ولی به‌دلیل مشکلات شخصی نتوانستم ادامه بدهم.

فارس: معمولاً چه نوع موسیقی را به اجرا در می‌آورید؟

معمولاً پاپ اجرا می‌کنم، گاهی کارهای مرحوم مازیار «عبدالرضا کیانی‌نژاد» را می‌خوانم، خانواده زنده‌یاد مازیار لطف دارند و مجوز خواندن آثار ایشان را به من دادند.

فارس: چه پیشنهاد یا توصیه‌ای به کسانی که ممکن است با مشکلاتی مثل شما درگیر باشند، دارید؟

پیشنهاد من به همه جوانان این است در خانه ننشینند و از استعدادها و توانمندی‌های خود استفاده کنند، از سویی با توجه به اینکه مردم ایران عاطفی هستند و متأسفانه جامعه نیز نگاهی ترحم‌آمیز به افراد با نیاز ویژه دارد، لازم است که این افراد با مشکلات مبارزه کنند و خانه‌نشین نشوند.

فارس: بیشتر شما را در برنامه‌های مناسبتی ادارات دیده‌ایم، چقدر با ادارات و نهادهای دولتی همکاری دارید؟

بله، معمولاً در برنامه‌های مناسبتی بیشتر ادارات دولتی حضور دارم و تعدادی از آنها واقعاً برخورد خوبی دارند ولی برخی واقعاً در پرداخت حق‌الزحمه اذیت می‌کنند، گاهی برای دریافت اندک حق‌الزحمه‌ام از آنها باید چندبرابر هزینه کنم تا حق‌الزحمه‌ام را بگیرم.

فارس: چه حرفی با مسئولان دارید؟

چند وقتی است که قصد دیدار با استاندار را دارم ولی متأسفانه هنوز این فرصت پیش نیامده‌، از آقای فلاح می‌خواهم تا کمی از وقت‌شان را به من بدهند.

معتقدم هنر، موسیقی و سینما بر روی فرهنگ ظلم‌ستیزی بسیار تأثیرگذار است، در واقع نگاه مسئولان به هنرمندان باید عوض شود و زمینه‌هایی برای استعدادیابی جوانان به‌وجود آورند.

بسیار علاقه‌مند به تهیه آلبوم و برگزاری کنسرت هستم ولی از لحاظ هزینه مالی مشکل دارم و به همین دلیل نمی‌توانم از استاد خوانندگی جدیدی بهره‌مند شوم.

از هیچ مسئولی درخواست کار دولتی ندارم، چون یک‌جا نشستن را دوست ندارم، عقیده دارم که حرمت یک خانه را صاحب آن نگه می‌دارد، متأسفانه اداره‌کل بهزیستی استان چندان روی خوشی نشان نمی‌دهد و وقتی برای دریافت حق‌الزحمه‌ام می‌روم، می‌گویند: معلولان بسیاری زیر پوشش داریم ولی پرداخت حق‌الزحمه کارم که ارتباطی به این موضوع ندارد.

شنیده‌ام که شهرداری ساری مسابقه خوانندگی گذاشته و به نفرات برتر در تهیه آلبوم کمک کرده‌ است، علاقه‌مند به حضور در این برنامه بودم ولی تنها به شهروندان ساروی اختصاص داشت، به‌نظرم این برنامه‌ها باید از سوی مسئولان تداوم یابد.

خوشبختانه در سال جاری کنسرت‌های زیبایی از هنرمندان برگزار شد و مردم هم استقبال کردند، دوست دارم برای برگزاری کنسرت از من حمایت شود.

صالح شمس خواننده مازندرانی کیست + بیوگرافی

فارس: چه حرفی با مردم دارید؟

در ابتدا باید بگویم که بسیار به مردم علاقه دارم و لطف آنها همیشه شامل حالم شده است، تنها ناراحتی‌ام از دست برخی افراد ناآگاه است؛ قضیه از این قرار است که مدتی پیش به درخواست رئیس بانک برنامه‌ای اجرا کردم که در فضای مجازی پخش شد و زیر آن نوشته بود که این فرد شیرازی و برای دریافت کمک به بانک رفته است، در صورتی که چنین موضوعی واقعیت نداشت؛ خواسته‌ام این است که با آبروی یک هنرمند بازی نکنند و می‌خواهم اعاده حیثیت کنم.

فارس: با تشکر از اینکه وقت‌تان را در اختیار ما قرار دادید.

من هم از اینکه در کارهای رسانه‌ای‌تان به هنرمندان توجه ویژه دارید، تشکر

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha