بیانیه جمعی از اساتید حوزه های علمیه کشور:

بیانیه جمعی از اساتید حوزه های علمیه کشور: مشکلات معیشتی و آدرس اشتباه برخی مسئولین

 بیانیه جمعی از اساتید حوزه های علمیه کشور: مشکلات معیشتی و آدرس اشتباه برخی مسئولین

سراج24">سراج24_انقلاب اسلامی ایران بر محور دین، عدالت، آزادگی و عقلانیت علیرغم دشمنی های فراوان جبهه استکبار موفقیت های چشمگیر و غیر قابل انکاری در عرصه های تولید علم، امنیت ملی، صنایع دفاعی، هوافضا، صنایع هسته ای، فناوری نانو، حوزه سلامت و بهداشت، علوم زیستی و ژنتیک و موارد متعدد دیگری در منطقه و جهان داشته است که او را از مهمترین قدرت های تاثیرگذار بر معادلات منطقه ای و جهانی ساخته است. این توفیقات در سایه تکیه بر ارزش های انقلابی، مدیریت جهادی، نیروهای خودی و میدان دادن به جوانان با انگیزه و خلاق با محوریت ولایت به عنوان حجت موجه ما در زمان غیبت صورت گرفت.

مع الاسف با وجود همه این پیشرفت ها در حوزه های فرهنگ، عدالت اجتماعی، اقتصاد و معیشت فاصله زیادی با اهداف انقلاب اسلامی داریم.

 امروزه ولنگاری فرهنگی، نابسامانی فضای مجازی، تبعیض، تورم افسارگسیخته، گرانی های روزانه و گاه ساعتی در مسکن و خودرو و نیازهای اولیه مردم، بی ثباتی قیمت ها، احتکار، قاچاق کالا از مبادی رسمی، اوضاع ناپایدار بازار سرمایه و بورس، عدم نظارت بر بازار و ... آلام و دردهای جامعه ماست که وضعیتی طاقت فرسا به وجود آورده و با سلب اعتماد و دلسری مردم، چهره ای ناکارآمد از نظامی کارآمد را به تصویر کشیده است.

به خوبی می دانیم این نارسائی ها حاصل مدیریت اشرافی و رانتی، امید و نگاه به بیرون مرزها، شرطی کردن اقتصاد، خودتحریمی، گرو گرفتن معیشت مردم به نفع مقاصد سیاسی، ارتباط باندها و شبکه های فساد با برخی صاحبان مقام و قدرت، سوء مدیریت و ضعف تدبیر می باشد که سفره مردم را کوچک و آنها را دچار خستگی و عصبانیت از عملکرد مسئولان نموده است.

تاسف بارتر این که هنوز گروهی از تصمیم گیران ما آدرس اشتباه به مردم می دهند و حل مشکلات را در مذاکره و ارتباط با آمریکا می دانند و از خسارت های وارده در اثر بی برنامگی و گره زدن همه امور زندگی و معیشت مردم به این مذاکره و ایجاد رابطه عبرت نمی گیرند.

این رویکرد ذلیلانه، دشمن را در به شهادت رساندن سرمایه های ارزشمند نظام و انقلاب همچون حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده، جری تر کرده و باعث شده است بانیان مذاکره، دچار تزلزل و تردید افکنی در گرفتن انتقام شوند.

امضا کنندگان این نامه با تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع سران قوا و الهام از رهنمودهای ایشان ضمن قدردانی از خدمات انجام شده مسئولین، انتظار دارند:

1- قوه مجریه به ویژه شخص رئیس جمهور با حضور خود در متن مردم و عرصه خدمت رسانی فرصت باقیمانده را غنیمت دانسته و تمام همتشان را برای جبران مافات به کار گیرند تا با خاطره بهتر دولت را به پایان رسانند.

2- قوه مقننه با انجام دقیق وظایف نظارتی و تصویب قوانین راهگشا و فوریتی، دولت را در کار و تلاش بیشتر یاری رسانده و انتظار مردم را از مجلس انقلابی برآورده نمایند.     

3- قوه قضائیه با به کار گیری بیشتر عناصر شجاع، با تقوی و کاردان بدون هیچ محافظه کاری با مفسدان و اخلال گران در هر منصب و مقام و با هر اسم و نامی برخورد قاطع نموده و نتیجه را به طور شفاف اطلاع رسانی نمایند.

در خاتمه از ملت شریف ایران، صاحبان اصلی انقلاب و صابران در سختی ها از آغاز نهضت تاکنون انتظار می رود با بصیرت همیشگی خود حساب وادادگان دنیا طلب و مرعوبین منفعل را از انقلابیون اصیل جدا ساخته، با همدلی مومنانه و پیشگامی خیرین، انصاف و رحم بین یکدیگر و تضرع به درگاه ربوبی موجبات نزول رحمت الهی و گشایش در زمانه عسرت شوند.

امید که با استقامت بر عهدمان با امام و میثاقمان با شهدا زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء باشیم.

اخبار مرتبط

سخنگوی ستاد مرکزی رئیسی در خراسان شمالی: فساد مسئولین، مردم را نا امید کرده است

مشکلات معیشتی و آدرس اشتباه برخی مسئولین

بازدید مسئولین شهرستانی از روستاهای بخش لاله‌آباد بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha