اجرای طرح شهید سلیمانی برای کنترل کرونا در رامسر

اجرای طرح شهید سلیمانی برای کنترل کرونا در رامسر

دکتر حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در جلسه ای با محوریت تاثیر اعمال محدودیت ها و اجرای طرح محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنترل بیماری کرونا گفت: این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از علت‌های افزایش بیماران مبتلا به کرونا ، نبود توان رعایت قرنطینه در خانواده‌ها است، افزود: این طرح با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج اجرا می‌شود.

مبشری اظهار داشت: این طرح با ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام کرونا در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقاء کیفیت مراقبت‌های بستری سیاست‌گذاری شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را مستلزم همکاری‌های بین دستگاهی دانست و گفت: بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر از پیشگامان این طرح هستند.

دکتر مبشری بر استفاده از ماسک، بهداشت دست و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر استفاده عمومی از ماسک را به بالای ۹۵ درصد برسانیم بسیاری از این محدودیت ها اجرا نخواهد شد

وی با بیان اینکه بیشترین بار بستری و تعداد مرگ و میر بیماری کووید۱۹ را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند، تمرکز اول مراکز بهداشتی و پزشکان خانواده را در حفاظت و کنترل افراد مسن و بیماران زمینه ای دانست و افزود: باید افراد بیمار از سالمندان جدا شوند و برای کنترل انتشار ویروس و شیوع بیماری باید از برگزاری دورهمی های خانوادگی و دوستانه خودداری شود.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

بررسی و مقایسه تجربه مهمانان در ویلاهای جنگلی و ویلاهای ساحلی رامسر

0 نظر

ارسال نظر

capcha