ثبت ۶۵۴ درخواست در سامانه فرزند خواندگی در مازندران

ثبت ۶۵۴ درخواست در سامانه فرزند خواندگی در مازندران

او رویکرد سازمان بهزیستی در خصوص واگذاری کودکان را خانواده محور دانست و افزود: سازمان بهزیستی کشور جهت شفافیت و سهولت روند فرایند فرزند خواندگی اقدام به راه اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی کرد که با اجرایی شدن این سامانه فرایند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: برهمین اساس همه افراد متقاضی سرپرستی چه در داخل کشور و چه در خارج می‌توانند از طریق این سامانه کلیه فرآیند‌ها را از مرحله ثبت نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

گوهردهی با اشاره به لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های فرزند پذیری توسط خانواده‌های متقاضی اضافه کرد: بیشترین متقاضی مربوط به شهرستان ساری با ۱۳۸مورد و کمترین مربوط به جویبار با ۴ مورد می‌باشدو همچنین ۱۳ مورد از متقاضیان خانم‌های بدون خانواده یا مجرد هستند و ۵۷۲ مورد خانواده‌های بدون فرزند و ۶۹ مورد نیز خانواده‌های دارای فرزند می‌باشند.

یادآور می شود، در ابتدای سال ۱۳۹۹، ۱۴ کودک به فرزند خواندگی و ۲کودک به امین موقت سپرده شدند و در دو سال گذشته دو بچه معلول و یک بچه بیمار به خانواده‌های فرزند پذیر واگذار شده اند.

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha