بهره برداری از عرصه های جنگلی شدت کمتری گرفته است

بهره برداری از عرصه های جنگلی شدت کمتری گرفته است

عباسعلی نوبخت در جلسه ساماندهی مباحث حفاظتی به منظور تقویت اقدامات حفاظتی و بهبود روند نظارت فنی و حفاظتی در جنگل های هیرکانی گفت: فضای حال حاضر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، یک فضای حفاظتی بوده و اجماع نظرات و دیدگاه های حفاظتی در سازمان وجود دارد که با چاشنی درک متقابل همراه است.

وی در خصوص تخلفات و قاچاق چوب خاطرنشان کرد: به دلیل این که بهره برداری از عرصه های جنگلی بر اساس قانون، ممنوع شده است، بنابراین اگر ما گزارشاتی در این خصوص می بینیم دلیل بر این نیست که قبلاً وجود نداشته، البته که بعضی از گزارشات کذب است و یا آنقدر شدت ندارد؛اما نکته  بسیار مهم این بوده که با بضاعت کم، حداکثر تلاش صورت می گیرد اما نیاز بوده وقت بیشتری گذاشته شود تا نتیجه بهتری در اقدامات حاصل گردد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مطرح کرد: در همین راستا وظیفه  همه  ما در وهله  اول حفاظت است، ما در زمان گذار هستیم و برنامه  حفاظتی داریم و تا طرح جایگزین به صورت کامل آماده شود، براساس دستور رئیس محترم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، همه  ما ناظر پیرامون حفاظت خواهیم بود.

وی افزود: باید وظایف حفاظتی مدیران آبخیز برای آنان کاملاً توجیح شود و اطلاع رسانی درست گردد تا عرصه های منابع ملی را به نحو مطلوب تری حفظ کنیم.

نوبخت در خاتمه اضافه کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی، ممنوعیت بهره برداری از جنگل و مسائل مبتلابه دیگر، می طلبد تا در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن حداقل و کمترین خسارت احتمالی به منابع طبیعی، مشکلات مردم نیز مرتفع گردد.

وی افزود: کار فرهنگی و ایده های نو می تواند باعث شود تا به شکل بهتری از عرصه های منابع طبیعی حفاظت نماییم.

اخبار مرتبط

اطلس طبیعت گردی جنگل های هیرکانی تهیه شود

جنگل‌های مازندران آتش گرفت

بخشی از جنگل‌های کجور نوشهر طمعه حریق شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha