تبعیض در افزایش حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری قابل قبول نیست

تبعیض در افزایش حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری قابل قبول نیست

در ابتدای امر و تصویب این طرح  و بعد اجرای این قانون قرار بود منابع لازم توسط دولت تأمین شود، اما کم‌توجهی هر ساله به این امر در لایحه بودجه یا در حالت خوش‌بینانه محدودیت منابع دولت، باعث شد که این موضوع دچار یک عقب‌ماندگی جدی شود.

اجرا شدن مرحله اول این طرح برای بازنشستگان کشوری و فاصله چهار ماهه آن برای بازنشستگان تامین اجتماعی از یک سو و عدم تعهد دولت به قول و قرار خود در خصوص اجرای صحیح این طرح برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دیگر با اعتراضات فراوان جامعه بازنشستگی صندوق تامین اجتماعی همراه شد.

چرا که قرار بر این بود که همسان‌سازی به نحوی انجام شود تا دریافتی ماهانه هیچ بازنشسته‌ای زیر دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نباشد. 

اما حالا هم مبلغ دریافتی بسیاری از افراد زیر این عدد است و  سنوات مشاغل سخت و زیان‌آور در این طرح لحاظ نشده است.

موسی داداشی،رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ساری با انتقاد از تبعیض در اجرای طرح همسان سازی و یا متناسب سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری،گفت:چرا باید بازنشستگان کشوری و لشگری از ابتدای سال مشمول کف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی شوند، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این طرح از مردادماه اعمال شود؟!

وی افزود:اگر قرار بود دولت ادعا کند دریافتی همه بازنشستگان را به بیشتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسانده است، باید مابه‌التفاوت چهارماه ابتدای سال به بازنشستگان کارگری پرداخت میشد.

عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت:بازنشستگان کارگری که حدود ۶۰ درصد بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند، چهارماه از سال را مستمری دو میلیون تومان و حتی زیر دو میلیون تومان دریافت کرده اند و عادلانه نیست افزایش ناشی از همسان‌سازی و مزایای مزدی، فقط هفت ماه پایان سال پرداخت شود.

این بازنشسته تأمین اجتماعی افزود:مگر ما بازنشسته‌های تأمین اجتماعی در این کشور زندگی نمی‌کنیم؟ پس چرا مانند بازنشسته‌های کشوری افزایش حقوق نداریم؟!

وی گفت:به عنوان نماینده قشر شریف و مظلوم بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان ساری واقعا پاسخگوی سوالات و مطالبات بحق بازنشستگان در خصوص علت تبعیض در پرداختی های صندوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نیستم!

داداشی با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی کارگران بازنشسته گفت:در شرایط فعلی بازنشستگان تلاش می کنند تا فقط زنده بمانند اما زندگی نمی کنند!

رئیس کانون بازنشستگان ساری در خصوص پرداخت به موقع حقوق و هزینه های درمان مربوط به بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته گفت:یکی از اقدامات خوب و موثر جناب سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور نظم در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و همچنین بازپرداخت مطالبات و هزینه های درمان در بیمه تکمیلی بوده است که جا دارد از این کار ارزشمند سازمان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰

کارگر در راه شورای شهر

آیا کارگران تا سال ۱۴۰۰ دوام خواهند آورد؟

0 نظر

ارسال نظر

capcha