پیام فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت هفته ناجا

پیام فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت هفته ناجا

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد سلامت در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی نقش و اهمیت گسترده‌ای یافته و از جمله عواملی که به طور گسترده با میزان سلامت اجتماعی افراد در ارتباط است، امنیت اجتماعی است.

فقدان سلامت اجتماعی، حاصل عدم جذب افراد در چارچوب‌های اجتماعی و در نتیجه عدم جامعه پذیری صحیح آنهاست؛ بنابراین سلامت اجتماعی عامل مهمی در کنترل آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و حفظ نظم و انضباط اجتماعی و در نهایت تامین امنیت اجتماعی است.

از آنجایی که سلامت اجتماعی با جامعه پذیری اشخاص در جامعه در ارتباط است، می‌تواند عامل مهمی در پذیرش هنجار‌های اجتماعی به شمار رود و نقش مهمی در کاهش قانون گریزی و ناهنجاری‌های اجتماعی داشته باشد.

یکی از اهداف و ماموریت‌های پلیس جامعه محور، توانمند سازی و افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی در کنترل نظم و انضباط اجتماعی است که منجر به افزایش سلامت اجتماعی در جامعه می‌شود و در یک جمله، مردمی سازی امنیت می‌تواند باعث درونی و نهادینه شدن این امر و در نهایت کاهش آسیب‌ها و جرایم شود.

واقعیت‌های عینی و تجربی در چهلمین سال انقلاب اسلامی، بیانگر این حقیقت است که نیروی مقتدر انتظامی در یک هماهنگی و همکاری مشهود و کم نظیر، ظرفیت‌های لازم و کارآمد برای تامین امنیت و انضباط اجتماعی و حاکمیت قانون در جامعه را فراهم و تحکیم بخشیده است.

هفته نیروی انتظامی در سال ۱۳۹۹ با شعار”با هم برای امنیت و سلامت” نامگذاری شده که جا دارد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، مدافعان نظم و امنیت و شهدای سلامت، از تلاش‌ها و زحمات بی شائبه کارکنان خدوم و پرتلاش انتظامی استان و خانواده‌های محترم آنان به ویژه مردم ولایتمدار و شهید پرور و مسئولان استانی که در طول سال گذشته و سال جاری در برقراری نظم و امنیت استان یاری کردند، تقدیر و تشکر نمایم.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha