تقدیر از واقف مازندرانی که نیتش حمایت از یتیمان است

تقدیر از واقف مازندرانی که نیتش حمایت از یتیمان است

وی افزود: موقوفه به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در پنج طبقه شامل واحد‌های تجاری، رستوران، تالار و پارکینگ و نیز ساختمان مرکز نگهداری ‏کودکان و نوجوانان ایتام تحت پوشش بهزیستی این شهرستان با نام بچه‌های آسمان، به مساحت ۸۰۰ مترمربع و در مجموع به ارزش بیش از ‏۶۰ میلیارد تومان را وقف کرد.

حیدری جناسمی تصریح کرد: آقای چراغی علاوه بر اینکه واقف بزرگی است بلکه در جهت ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات خیر قدم‌های خوبی برداشته است، در اداره اوقاف استان مازندران با وجود برخی از هجمه‌های معارضان در سال جاری ۱۱۶ وقف جدید داشتیم که این نشان از دینداری مردمی است که به فکر ذخیره آخرت خود هستند.

 در ادامه محمد چراغی، بیان کرد: سوالم این است که چرا افکار به سمت این است که ما وقف نکنیم؟ در حالی‌که ما از وقف انرژی می‌گیریم، باید یک فکری کرد چرا مردم می‌گویند وقف نکنید؟ وقف سنت پیغمبر و حفاظی برای استمرار کار است.

وی افزود: من با نیت حمایت از یتیمان، یتیم‌خانه بچه‌های آسمان را با صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومانی در رستم رود شهرستان نور ایجاد کردم، وقف یک مجتمع تجاری  برای نگهداری یتیمان با هدف اینکه از مازاد درآمدش استفاده شده و همچنین این مجتمع صرف نگهداری سالمندان و فعالیت‌های قرآنی شود را انجام دادم.

چراغی با اشاره به وقف مدرسه‌ای در زاهدان گفت: همچنین کتابخانه در محمودآباد وقف کردم که متاسفانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، نیتم حمایت از یتیمان بوده است و از ابتدا در این فکر بودم.

به گزارش فارس؛ در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از این واقف خیراندیش تقدیر و تشکر شد

اخبار مرتبط

وجود ۷۲۴ عالم واقف در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha