راهیابی ۱۷مازندرانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

راهیابی ۱۷مازندرانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن
حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با اشاره به ایجاد ۵وقف قرآنی جدید در مازندران افزود:هزار و ۳۶۱ امامزاده در استان وجود داشته و احیای ۱۰رقبه هم در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریّه مازندران به وجود بیش از ۱۴هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۰۰هزار بسته کمک مومنانه میان خانوار‌های کم درآمد و بی سرپرست مازندران توزیع شده و همچنین خرید تجهیزات بیمارستانی از جمله تجهیزات حفاظتی و محافظتی شامل ماسک و دستگاه‌های اکسیژن ساز و سی تی اسکن مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل هم به عنوان بخش دیگری از کمک‌های اوقاف در این ایام بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری از خرید دستگاه تنفسی برای بیمارستان روحانی بابل از محل موقوفات بابل و نیز تولید روزانه ۵تا۱۲ هزار ماسک در ۱۲ امامزاده استان به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این ایام خبر داد و افزود: امسال حدود ۵میلیاردریال تجهیزات مورد نیاز تحصیلی دانش آموزان نیازمند هم، تهیه و میان آنها توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریّه مازندران، اجرای طرح جامع در ۷۰ امامزاده استان را از برنامه‌های عمرانی این بخش برای امسال اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۳۳۵رقبه سنددار شده و ۲۷۰موقوفه نیز سند کاداستر دریافت کرده اند
حجت الاسلام حیدری با در بخش اجرای نیت‌های مذهبی حدود ۲۰۰میلیارد ریال هزینه شده و همچنین در بخش اجرای نیت مدارس دینی و حوزه‌های علمیه ۲۷موقوفه درحال بهره برداری و اجرا قرار داشته و توزیع سبد مومنانه از محل اوقاف متصرفی، توزیع غذای گرم در چندین نوبت، خرید ۳دستگاه اتوکلاو، آمبولانس، دستگاه ام آر آی و ... برای بیمارستان‌های استان از دیگر اقدامات این اداره کل به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ حدود ۲هزار خادم افتخاری در سطح امامزادگان مازندران فعالیت داشته و ۴۲ضریح جدید هم در اماکن مقد نصب شده است.

اخبار مرتبط

راه‌یابی گروه همخوانی اسرا به مرحله کشوری مسابقات قرآن

0 نظر

ارسال نظر

capcha