۲۷ واحد غیرمجاز فروش دام زنده در بخش کهریزک جمع‌آوری شد

۲۷ واحد غیرمجاز فروش دام زنده در بخش کهریزک جمع‌آوری شد

این مسئول با اشاره به اقدام قاطعانه دستگاه قضایی در برخورد با اقدام‌کنندگان علیه بهداشت عمومی، افزود: پیرو مصوبه شورای تامین و همچنین دستور رییس  حوزه قضایی بخش کهریزک پیرامون جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز عرضه دام‌ زنده که در روستای گلحصار فعالیت داشتند طی دو مرحله با حضور بخشدار کهریزک، بازرسان ادارات دامپزشکی، محیط زیست، شبکه بهداشت، اتاق اصناف، فرمانداری ری و مأموران انتظامی اقدام به جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز شد.

معاون حوزه قضایی بخش کهریزک خاطرنشان کرد: علاوه بر این، افراد می‌توانند در مراکز مجاز دیگری که خود مشخص می‌کنند نیز نسبت به انتقال دام‌های خود اقدام کنند.

ساری ادامه داد: با توجه به اینکه تلاش ما همواره در راستای کمک به صاحبان این واحدها است، واحدهایی که امکان دریافت مجوز برای آن‌ها مشکل بوده را با تشکیل پرونده در دادگاه و پیگیری از طریق مراجع ذیربط، شرایط دریافت مجوز در کمترین زمان ممکن را برای آن‌ها تسهیل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اقدام قاطعانه قضایی علیه سوءاستفاده‌کنندگان از عرضه دام زنده برطبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی که مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست جامعه است صورت گرفته است.

ساری تاکید کرد: به همه دامداران این امید را می‌دهیم که در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان همواره در کنار آن‌ها هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

بخشدار کهریزک نیز در موضوع جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز دام زنده از حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی و انتظامی این بخش قدردانی کرد.

 امین بابایی اظهار داشت: در راستای اعمال قانون و پیگیری‌های متوالی مجموعه جهاد کشاورزی، دامپزشکی و شبکه بهداشت در راستای اقدام علیه متخلفان بهداشت عمومی، موضوع جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز دام زنده در دستورکار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت‌های بی‌دریغ دستگاه قضایی موفق شدیم در اقدامی قاطعانه با معضلی که بیش از دو دهه با آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های خود، بهداشت عمومی مردم روستای گلحصار را تحت تأثیر خود قرار داده بود، برخورد کنیم.

بخشدار کهریزک افزود: با توجه به اینکه انجام فعالیت دامداری مستلزم اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و کارشناسان اداره دامپزشکی است، لذا این واحدها تحت هیچ شرایطی مجاز به فروش دام نیستند و اقدام در این زمینه برخلاف قانون است.

بابایی در پایان ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و انتظامی بخش کهریزک تصریح کرد: جدیت و تلاش دستگاه قضایی و نیروی اننظامی در راستای استیفای حقوق عامه جای تقدیر و قدردانی دارد که همواره سبب اعتمادبخشی در جامعه می‌شود.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

اخبار مرتبط

تخریب 60 کوره زغال غیرمجاز در روستاهای کهریزک

0 نظر

ارسال نظر

capcha