طرح توسعه مشاغل خانگی، بستری برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی

طرح توسعه مشاغل خانگی، بستری برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی

وی راه‌اندازی بانک خون رویان در سراسر کشور را یکی دیگر از مصادیق اعتماد جهاد دانشگاهی به جوانان خوشفکر کشور دانست و افزود: این نهاد با تلاش انقلابی خود طی چهل سال فعالیت علمی توانست بستر مناسبی را برای ورود جوانان خوشفکر به فضای کسب و کار خلاقانه و علمی فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندارن با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: مجری این طرح جهاد دانشگاهی است و خدمات این طرح می‌تواند بستر خوبی برای فعال شدن بیکاران ناشی از شوک کرونا، دانشگاهیان و نیز خانواده‌های آسیب‌پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی فراهم کند.

در ادامه محسن طالبی مدیر سازمان تجاری ساری، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران، با بیان اینکه در طرح مشاغل خانگی قرار است تولید بدون کارخانه را فعال کنیم، اظهار کرد: این طرح از سوی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی مطرح و با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی در این حوزه اجرای آن به این نهاد واگذار شد.
وی افزود: در این طرح سه مرحله شناسایی و غربالگری، آموزش و توانمندسازی و نیز اتصال به بازار پیگیری می‌شود و اکنون نیز این طرح با راه‌اندازی سامانه مربوطه جهت نام‌نویسی علاقه‌مندان به کسب و کارهای خانگی در تلاش است تا خدمات مشاوره‌ای و عملیاتی خود را به مخاطبان ارائه دهد.

اعلام همکاری صدا و سیما مازندران با جهاد دانشگاهی

در این نشست هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه صدا و سیمای مازندران از هرگونه کمک به جهاد دانشگاهی مضایقه نخواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه سال جاری، سال جهش تولید است بسیار علاقه‌مند هستیم در حوزه اشتغال و رونق تولید برنامه‌سازی‌های خوبی داشته باشیم.
وی افزود: هم‌اکنون صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را به اشتغال اختصاص داده که برنامه «خدا قوت»، «صواحی» از جمله این برنامه است.

به گزارش ایسنا، ابراهیمی در این نشست با تماس با معاونین صدا و سیما، بر تهیه برنامه فاخر از کسب و کارهای خانگی و نیز تهیه مستند از تهیه جلبک اسپیرولینا در جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی مازندران با ثبت ۱۷.۴ میلیون قطعه

برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران

راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha