استاندار مازندران: تصمیمات کرونایی با امنیت مردم مرتبط است

استاندار مازندران: تصمیمات کرونایی با امنیت مردم مرتبط است

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در بابلسر که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، افزود : تحریم های ظالمانه سبب شده است تا هر تصمیمی در زمینه کرونا بر سر دوراهی سلامت و اقتصاد گرفته شود و هر یک از این راه ها نیز با امنیت مردم ارتباط دارد. 

وی گفت : ویروس کرونا در کنار سلامت به معیشت مردم ما هم حمله کرده است و نمی توان با تصمیم گیری های انفرادی و هیجان زده کشور را در این شرایط سخت اداره کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران توضیح داد : بخش گردشگری ۳۰ درصد اقتصاد مازندران است و هرگونه تصمیم گیری در باره ممنوعیت سفر با معیشت بخش بزرگی از جمعیت استان و کشور اثرگذاری می کند ضمن این که هزینه های جانبی دیگری هم در پی دارد.

وی افزود : مقابله با کرونا در کشور و تصمیم گیری در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا راه رفتن بر لبه تیغ است و نمی توان عجولانه و احساسی تصمیم گرفت. 

استاندار مازندران از مقایسه شرایط کشور و استان در مقابله با کرونا با دیگر نقاط دنیا و یا استان های دیگر انتقاد کرد و گفت : نه شرایط ایران با دیگر کشورها قابل مقایسه است و نه شرایط مازندران با دیگر استان ها برای این که ما در بدترین شرایط تحریمی قرار داریم و به همین خاطر نمی توانیم اقتصاد استان را تعطیل کنیم زیرا تهدید تحریم های دشمنان بسیار جدی است.

حسین زادگان افزود : برخی تصمیم‌گیری درباره مقابله با ویروس کرونا را با کشورهایی دیگر که در شرایط ایده آل اقتصادی به سر می برند مقایسه می کنند که درک نادرستی از وضعیت است. 

وی گفت : اینگونه اظهار نظرهای احساسی و هیجان زده منجر به ناامیدی بیشتر مردم نسبت به دولت و نظام می شود ، مردمی که همواره بزرگ ترین سرمایه های کشور هستند و نباید آنها را بی اعتماد و ناامید کرد. 

حق وتوی بخش سلامت در تصمیم گیری کرونایی 

استاندار مازندران با تاکید بر این که هرگونه تصمیم گیری در ستاد مقابله با کرونای استان با نظر دانشگاه های علوم پزشکی استان اتخاذ می شود ، گفت که هیچ تصمیمی بدون هماهنگی و موافقیت مجموعه های بهداشتی در استان گرفته نمی شود و تا اختیارات استانی اجازه می داد دیدگاه های این مجموعه ها را معیار قرار دادیم.
حسین زادگان به آگاهی همه از مشکلات اقتصادی دولت و مردم اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی و وضع اقتصادی فعلی باید همه حوانب را در نظر گرفت.

وی افزود: بستن جاده ها و تعطیلی گردشگری که برخی مطرح می کنند ، کار سختی نیست ، ولی با بستن جاده اقتصاد منطقه با مشکل مواجه خواهد شد که تاثیر مستقیم بر معیشت خواهد داشت.

استاندار مازندران یکی از مهم ترین مشکلات استان در ارتباط با کرونا را کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت : متاسفانه مشکلی که مردم استان دارند این است که زود احساس امنیت کرده و از رعایت پروتکل های بهداشتی عقب نشینی می کنند. 

حسین زادگان با اشاره به تداوم همه گیری ویروس کرونا ، تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس کرونا است و همه دنیا نیز بر همین نظر هستند. 

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha