جبران خسارت ۵۳۲ میلیاردی در بخش گردشگری مازندران

جبران خسارت ۵۳۲ میلیاردی در بخش گردشگری مازندران

حسنی به کاهش ۵۱ درصدی اقامت در استان از یکم خرداد تا ۳۱ شهریور اشاره کرد و افزود: درآمد واحد‌های اقامتی و گردشگری استان پس از بازگشایی نیز به دلیل نداشتن اقامت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی کاهش یافت.
او گفت: امیدواریم با ترویج سفر هوشمندانه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و پذیرایی اعتماد عمومی به تاسیسات گردشگری استان جلب شود.

حسنی از توسعه اقتصادی روستا‌ها با رونق بوم گردی یا گردشگری روستایی خبر داد و افزود:هم اکنون ۲۱۱ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برای توسعه گردشگری روستایی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی با عنوان اعضای هیت موسس تشکیل شد تا در دوران کرونایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از مسافران و گردشگران میزبانی کنند.
او از برگزاری دوره آموزشی این هفته در بخش گردشگری خبر داد و گفت:۱۸ دوره آموزشی برای مدیران تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی و راهنمایان گردشگران برگزار شد.
حسنی افزود: این دوره آموزشی در زمینه مدیریت بحران گردشگری در روز‌های کرونایی است تا سرمایه گذاران بخش گردشگری از دوران سخت کرونایی با کمترین آسیب عبور کنند.

اخبار مرتبط

مزایای کار در صنعت گردشگری در بابل

مقاصد گردشگری مازندارن برای برنامه ریزی سفر تابستانی!

مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

0 نظر

ارسال نظر

capcha