ساختارسازی تشکیلات نظامی و مردمی را در جنگ تحمیلی تجربه کردیم

ساختارسازی تشکیلات نظامی و مردمی را در جنگ تحمیلی تجربه کردیم

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در جریان جنگ تحمیلی به‌واسطه حمله غافلگیرانه دشمن و در دفاع از مرزها، سازمان‌دهی و ساختارسازی تشکیلات قوی نظامی و مردمی را تجربه کردیم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس امسال دارای چند ویژگی خاص است که حضور نداشتن سردار دل‌ها و مجاهد خستگی‌ناپذیر، شهید حاج قاسم سلیمانی در میان ما، به‌واسطه ترور ناجوانمردانه شیطان بزرگ، یکی از تفاوت‌های امسال است. آن سردار بزرگ اسلام، نزدیک به ۴۰ سال مقابل کفر و استکبار برای دفاع از آرمان‌های انقلاب جنگید؛ گرچه امروز جسمش در میان ما نیست؛ اما راه و مکتب او مانند چراغی در مسیر گام دوم انقلاب می‌درخشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار ورود تاریخ دفاع مقدس به ۴۰سالگی را از ویژگی‌های دیگر امسال دانسته و اضافه کرد: امروز که چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی بوده، نقش ارزشمند مورخان، اندیشمندان و راویان دفاع مقدس در انتقال مفاهیم و دستاوردها و برکات این گنج بی‌بدیل و بازگویی این دلاورمردی ها به نسل‌های آینده، اهمیت بیشتری یافته است.

حمیدی تکیه بر قدرت ایمان در نبرد با صدام را از دیگر تجارب در جنگ تحمیلی ارزیابی کرد و یادآور شد: در پیروزی عملیات نظامی، عامل انسانی میان سایر عوامل نقش محوری دارد؛ به‌ویژه که حاکمیت ایمان مذهبی بر نیروهای انسانی موجب آن‌چنان قدرتی می‌شود که قدرت سلاح را از محور ساقط می‌کند.

وی بسیج گسترده نیروهای مردمی و تسلیح و تشکیل آنها برای جنگ طولانی و فرسایشی را از مهم‌ترین تجربه‌های پیروزمند جنگ تحمیلی معرفی کرد.

اخبار مرتبط

دیدار ««نماینده بابل» با خانواده شهید آقاخانیان، از شهدای ارامنه جنگ تحمیلی

0 نظر

ارسال نظر

capcha