زنگ ایثار و مقاومت در مدارس مازندران نواخته شد

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس مازندران نواخته شد

سردار عبداله ملکی افزود : امروز دشمن به دنبال دو هدف ایجاد شکاف میان مردم با حاکمیت از طریق فشار اقتصادی و ناامید کردن جوانان از ارزش‌های انقلاب با تبلیغات فرهنگی گسترده است.

وی گفت : هیچکس مشکلات اقتصادی امروز را کتمان نمی کند، اما مردم با هوشیاری و بصیرت رویای آمریکایی ها در رسیدن به هدفشان از طریق فشار اقتصادی را به کابوس بدل خواهد کردند.

او به هجمه‌های شدید و فشار سخت و سنگین اقتصادی بر دوش مردم اشاره کرد و افزود: مقاومت امروز به سنگر اقتصاد کشیده شده است.

ملکی همچنین به هجمه های سنگین فرهنگی برای دلزدگی جوانان از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش همانند سال های جنگ امروز مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارد چرا که امروز دشمن با چهره مجازی و در قالب روشنگری به دنبال جذب دانش آموزان است و باید دانش آموزان همانند دوران دفاع مقدس بیدار، با بصیرت و آگاه تربیت شوند.

وی بر انتقال ارزش های مقاومت و هویت انقلاب به نسل جوان تاکید کرد و افزود : معلمان در این زمینه باید بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم گفت: آموزه های تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین در بستر ارزش‌های انقلاب است و آموزه‌های غربی هیچ جایی در آموزش و پرورش ما ندارد. 

علیرضا سعدی پور افزود : رزمندگان دانش آموز درس خود را در مکتب انقلاب آموختند و در راه جهاد جانشان را فدا کردند که این ادبیات و بصیرت جاییدر آموزه‌های غربی ندارد.

وی ادامه داد : امروز نیز دانش آموزان ما پای ارزش های دفاع مقدس و انقلاب و همچنین یادگاری همکلاسی های شهید و ایثارگرشان ایستاده اند و در زمان و مکان مورد نیاز حاضر به قدم گذاشتن در راه آنان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران انسان سازی را رسالت مدارس برشمرد و گفت : معلمان باید دانش آموزان را به سمت آگاهی و بصیرت هدایت کنند.

مازندران ۱۰ هزار ۴۵۰ شهید دارد که از ین تعداد ۲ هزار نفر دانش آموز و یا از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بودند.

اخبار مرتبط

ایثار و شهادت هنر گفتمان انقلاب است

توجه به فرهنگ حجاب در مدارس مازندران جدی گرفته شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha