لایحه شفافیت تصمیمی مهم در اداره کشور و در راستای تعامل دولت با مردم است

لایحه شفافیت تصمیمی مهم در اداره کشور و در راستای تعامل دولت با مردم است

وی با بیان اینکه کسانی هم اسیر این جنگ روانی دشمن شدند، ‌ادامه داد: اما رهبر انقلاب در این میان برنامه قرن آینده و گام دوم انقلاب را ترسیم کردند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی یکی از الزامات گام دوم انقلاب را مجلس تراز انقلاب دانست که علاوه بر داشتن استانداردهای عمومی و الگوهای مردم سالاری باید خصوصیاتی از جنس انقلاب اسلامی هم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عدالت و ولایت فقیه  را در سال ۵۷ برای مردم به ارمغان آورد و در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و یک قدم عقب ننشست، مجلس تراز انقلاب باید دارای نمایندگان، مصوبات، قوانینی و عملکردی باشد که بتواند این انقلاب را نه تنها در ریل اصلی خود نگهدارد، بلکه آن را چندین گام به پیش ببرد تا مظهر امید مردم باشد.

علیپور این مجلس را نخستین مجلس در چهل ساله دوم و در آغازین مرحله از گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد که جهت‌گیری‌ها، عملکردها رویکرد این مجلس باید سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجلس دوازدهم باشد.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند کج‌روی‌های گذشته در مجلس، اصلاح و ایستادگی و مقاومت در سرلوحه این مجلس باشد و در برابر شعارهای پوچ و ایران ستیزی آمریکا مانند مکانیسم ماشه خم به ابرو نیاورند و با نگرش به اینکه این مجلس مظهر امید مردم است در ریل گذاری مناسب برای حرکت کشور در ۵۰ ساله آینده و تدوین چشم انداز ۲۰ ساله نظام گام بردارد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: تراکم و انباشت مشکلات مزمن اقتصادی، معیشتی و نارسایی های فرهنگی که برخاسته از ضعف‌های مدیریتی و اجرایی و کمبودهای نظارتی مجلس گذاشته بوده، بار زیادی بر دوش مجلس یازدهم گذاشته است. بنابراین این مجلس هم باید نقطه اتکای رهبری و مردم برای کاهش مشکلات جاری و هم کانون توجه برای کسی و کسانی باشد که قصد دارند سکان اجرایی را در ۱۴۰۰ برعهده بگیرند.

علیپور تصریح کرد: مردم انتظار دارند لایحه تعارض مدیریت منافع در کنار لایحه شفافیت در دستور کار فوری مجلس قرار بگیرد. لایحه شفافیت یک تصمیم مهم در اداره کشور و تعامل دولت با مردم با هدف بازیابی اعتماد عمومی مردم است.

وی افزود: اگر قرار است تا ۱۴۰۴ قدرت برتر منطقه شویم و باید مدیریت و نظارت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم

این نماینده مجلس با بیان اینکه رشد اقتصادی از سال ۹۱ تا ۹۸ صفر و گاهی منفی بوده است، گفت: این درحالی‌است که رشد اقتصادی در برنامه پنجم و ششم توسعه،‌ هشت درصد دیده شده است. بنابراین، باید ایستاد، شناسایی کرد، راهکار ارائه داد و مساله محور مشکلات را برطرف کرد.

علیپور  با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی درآمد کشور از سال ۹۰ تا ۹۸ ، اظهار کرد: قدرت خرید خانوار ایرانی یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد؛ اقلام در بازار ظرف یک شب چند برابر می‌شود مثلا کود کشاورزی از کیسه‌ای ۷۰هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. مصالح ساختمانی ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش می‌یابد؛ مواد پروتئینی مانند موشک فضا پیما، رشد قیمت دارد و مردم از ما می‌پرسند ای مجلس نشینان و ای وزارتخانه نشینان آیا خبر دارید برای کاشت گندم در یک هکتار یک و نیم میلیون تومان سود می‌کنیم اما برای تهیه کود باید یک ونیم میلیون باید پرداخت کنم؟

این نماینده خطه شمال کشور با بیان اینکه ضرایب بودجه استان باید افزایش یابد، خواستار اتمام و تکمیل پروژه‌هایی چون راه سوادکوه به قائم‌شهر،  راه آهن شمال، بیمارستان‌های حوزه انتخاییه، ورزشگاه نساجی قائم‌شهر تنها تیم لیگ برتری استان، و همچنین تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری جویبار و شهید وطنی قائم‌شهر شد.

اخبار مرتبط

رئیس اداره صمت ومسئولین بازارشهرستان بابل با معاون استانداروفرماندارویژه این شهرستان بمناسبت هفته دولت دیدارکرد

افتتاح ۳۸۸ طرح هفته دولت در مازندران

صندوق‌های بازنشستگی تبدیل به حیاط خلوت دولت شده‌اند

0 نظر

ارسال نظر

capcha