روستای شهرستانک کجاست؟ + تصاویر

روستای شهرستانک کجاست؟ + تصاویر

یک گردشگرانی که ساکن تهران و کرج هستند و می‌خواهند با ماشین سفری یک روزه در طبیعت داشته باشند و در روستایی با باغ‌های میوه و رودخانه و کوچه باغ‌های زیبا پیاده‌روی و اتراق کنند؛ و دوم، گروهی از کوهنوردان که از شمال غربی توچال به سمت شهرستانک پایین می‌آیند و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این روستا بهره‌مند می‌شوند.  

چگونه به شهرستانک برویم؟

شهرستانک از توابع بخش آسارای کرج در استان البرز است و در فاصله ۸۸ کیلومتری از تهران قرار دارد. برای رسیدن به شهرستانک باید وارد جاده کرج – چالوس شده و قبل از گچسر وارد جاده شهرستانک که با تابلوی بزرگی مشخص است، شوید. با طی جاده آسفالته ۸ کیلومتری به ابتدای روستا می‌رسید و پیاده‌روی شما شروع می‌شود.

جاذبه گردشگری

برای این سفر یک روزه بهتر است با خودروی شخصی سفر کنید و یا با تور‌های طبیعت‌گردی همراه شوید. به یاد داشته باشید که مسیر‌های پیاده‌روی در روستا طولانی است بنابراین همراه داشتن کفش مناسب پیاده‌روی، لباس مناسب فصل و وعده‌های غذایی ضروری است.

جاذبه‌های شهرستانک چیست؟

روستای شهرستانک در فصل بهار و تابستان پر از درختان آلبالو، گردو و توت است که با اجازه از مردم محلی می‌توانید از محصولاتشان استفاده کنید.

همچنین هوای این روستای زیبا برای پیاده‌روی معتدل و دلچسب است و در فصل پاییز درختان رنگارنگ آن منظره چشم نوازی را ایجاد می‌کنند. البته اگر منظره درختان سفیدپوش و پیاده‌روی در برف و سرما را دوست دارید، می‌توانید در زمستان نیز به شهرستانک سفر کنید.  

مناظر زیبا

امکانات روستای شهرستانک 

به دلیل بافت طبیعی در مسیر پیاده‌روی مغازه‌ای برای خرید وجود ندارد؛ بنابراین در ابتدای روستا مایحتاج خود را تهیه کنید و یا از منزل با خود به همراه داشته باشید. شما می‌توانید محصولات روستائیان مثل ماست و پنیر محلی را هم بخرید و برای ناهار استفاده کنید.

مکان های گردشگری

معمولا سفر یک روزه به شهرستانک پیشنهاد می‌شود که از صبح زود شروع و تا عصر ادامه پیدا می‌کند. اما اگر قصد شب‌مانی در شهرستانک را داشته باشید می‌توانید در محوطه کنار کاخ زمانی که هوا خوب باشد. 

شما می‌توانید با پوشیدن لباس‌های رنگی در هر فصلی در شهرستانک عکس‌های زیبایی بگیرید

اخبار مرتبط

23 طرح آبرسانی در مازندران به بهره برداری رسید

بهره برداری از آسفالت راه روستایی مصیب محله گلوگاه

«بام‌های رنگین« در روستاهای مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha