آموزش در مدارس استثنایی مازندران انفرادی است

آموزش در مدارس استثنایی مازندران انفرادی است

وی با اظهار این که دانش‌آموزان استثنایی به دلیل تفاوت در نحوه یادگیری و تحصیل و همچنین برخورداری از برخی سرفصل های آموزشی عملا نیاز به حضور در مدرسه دارند ، توضیح داد : به عنوان مثال کلاس های توانبخشی برای دانش آموزان معلول و یا کلاس های گفتار درمانی برای دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی باید حضوری باشد و به صورت مجازی امکان پذیر نیست. 

قاسمی گفت : به دلیل شرایط کرونایی و جهت قطع زنجیره احتمالی انتقال این ویروس در میان دانش آموزان استثنایی ، شیوه فردی شده آموزش را در استان پیاده سازی کردیم و اکنون دانش‌آموزان به صورت انفرادی و در صورت امکان حداکثر با ظرفیت سه نفر در یک کلاس حضور پیدا می کنند.

وی همچنین به ضرورت حضور برخی والدین همراه با دانش آموزان معلول در کلاس درس اشاره کرد و افزود : حضور والدین نیز باید با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و بدون کوچکترین اشتباهی باشد که خوشبختانه بررسی های ما نشان می دهد تمامی این مسائل رعایت می شود.  

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس استثنایی استان را سختگیرانه توصییف کرد و گفت : تمامی ترددها و شیفت های دانش‌آموزی به دقت از سوی مراقبین سلامت نظارت و به صورت مستمر تمامی محیط مدارس ضدعفونی می شود. 

ثبت نام ۱۰۰درصدی دانش‌آموزان 

قاسمی همچنین از ثبت نام حدود ۱۰ هزار نفری دانش آموزان استثنایی استان خبر داد و گفت : طبق موارد شناسایی شده و گزارش بهزیستی ، تمامی دانش آموزان استثنایی و با نیازهای خاص استان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام شده اند. 

وی افزود: ممکن است برخی از دانش آموزان معلول از سوی والدین به مراکز سنجش معرفی نشده باشند و یا اسامی آنان از سوی بهزیستی به آموزش و پرورش ارائه نشده باشد که می توان انتظار داشت در مدارس ثبت نام نشوند. 

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت : از مجموع کل دانش آموزان استثنایی استان ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در ۵۳ مدرسه ویژه استثنایی و بقیه در مدارس عادی تحصیل می کنند. 

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha