اسپانیا آماده واردات محصولات از مازندران

اسپانیا آماده واردات محصولات از مازندران

حسن قشقاوی افزود: علاوه بر این، مازندران در صنایع چوبی و سنگ‌های تزئینی هم توانمند است و این محصولات نیز از نیازمندی‌های مادرید است که این روز‌ها از چین تأمین می‌شود.
وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، مادرید آماده بسترسازی برای واردات محصولات مختلف از مازندران به اسپانیا است.
قشاوی مزیت صادرات مواد اولیه شامل صنایع چوبی و سنگ‌های تزئینی را معافیت از عوارض و تعرفه گمرکی دانست و افزود: مازندران می‌تواند در این حوزه، بخش زیادی از نیازمندی اسپانیا را تأمین کند و سفارت جمهوری اسلامی در مادرید نیز آماده بسترسازی برای واردات این محصولات از مازندران به اسپانیا است.وی ادامه داد: حدود ۳۰ گروه تجاری ایرانی برای سفر به اسپانیا اعلام آمادگی کردند، اما با وجود تواتمندی‌های خوب مازندران در حوزه‌های مختلف، هیچیک از این گروه‌ها از مناطق شمالی کشور نیستند.
سفیر ایران در مادرید همچنین با اشاره به برقراری پرواز مستقیم تهران - مادرید، گفت: این پرواز در هفته یک بار در روز‌های چهارشنبه است که گروه‌های تجاری می‌توانند از این موقعیت برای سفر به اسپانیا استفاده کنند.
استاندار مازندران هم در این نشست مشکل اصلی برای صادرات مرکبات استان به خارج را نداشتن برند مناسب دانست و گفت: تاکنون موفق به برندسازی برای صادرات این محصول نشدیم.
حسین زادگان افزود: مازندران قابلیت‌های زیادی در تولید محصولات کشاورزی، صنایع چوبی و سنگ‌های زینتی مورد نیاز کشور اسپانیا دارد و آمادگی همکاری روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه مانند سرمایه گذاری دو جانبه در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

پیش بینی تولید 660 هزار تن محصولات باغی در بابل

مازندران، رتبه نخست تولید پنج محصول باغی در کشور

ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات باغی مازندران به ۱.۵میلیون تن رسید

0 نظر

ارسال نظر

capcha