امام جمعه ساری: حوزه های علمیه طلاب انقلابی تربیت کنند

امام جمعه ساری: حوزه های علمیه طلاب انقلابی تربیت کنند

او با تقدیر از فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: ما مامور به دعوت به خدا، مبانی اعتقادی، انبیاء و کسب خیر هستیم و ایمان بدون نماز، انفاق، جهاد و کار خیر فایده ای ندارد و کسب خیر هم بدون ایمان ناقص و بی فایده است.

استاد حوزه مازندران تأکید کرد: طلبگی و افتخار سربازی برای حضرت ولی‌عصر(عج) و کنیزی برای حضرت زهرا(س) مصداق عالی خیر است و اگر آن را با هر کار خیر دیگری مقایسه کنیم به طور حتم برتر و بهتر است.

او با بیان این که حرفه طلبگی، تبلیغ و تعلیم دین بهترین، مقدس‌ترین و والاترین شغل‌ها است و هیچ خدمتی بالاتر از آن نیست، تصریح کرد: دشمن با تمام امکانات خود تلاش می کند تا جایگاه حوزه و حوزویان را در جامعه متزلزل کند.

لائینی گفت: نقش حوزه‌های علمیه در جنگ فرهنگی به خصوص جنگ نرم دشمن بسیار مهم و کار یک سامانه پدافندی را انجام می دهد که با بهترین و پیشرفته ترین مجاهدت ها از آسمان فرهنگی، معنویت و اعتقادات دینی جامعه دفاع می کنند.

او در ادامه با اشاره به هشدارهای چند روز اخیر رهبر انقلاب در خصوص سند ۲۰۳۰، اعلام کرد: دشمن قصد دارد با اجرای این سند، معلمان ما در کلاس افرادی را- تربیت کنند تا نوکر تمام قد و بدون مزد و مواجب آن ها باشند که متأسفانه برخی مسئولان هم تاکید داشتند که این سند را اجرا کنیم و این آفت تنها اختصاص به آموزش و پرورش ندارد، بلکه حتی حوزه‌های علمیه را هم تهدید می‌کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که این افت تنها مختص آموزش و پرورش نیست و ممکن است در حوزه علمیه نیز وجود داشته باشد، تأکید کرد: اگر حوزه علمیه غیرانقلابی باشد و از ولایت فقیه، انقلاب و اسلام سیاسی فاصله بگیرد و دنبال اسلامی که ولایت فقیه، سیاست و مرگ بر آمریکا نباشد، این عمل در حوزه همانند سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش است.

لائینی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید انقلابی بوده و در راستای تحقق آن حرکت کنند تا طلابی با تفکر انقلابی تحویل جامعه دهند و در این صورت است که روح سردار سلیمانی ها و شهدای دفاع مقدس، امنیت و حرم از ما راضی می شود.

اخبار مرتبط

حضور طلاب و روحانیان مازندرانی در خط مقدم مبارزه با کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha