کوهنوردان مهابادی دومین قله بلند ایران را فتح کردند

کوهنوردان مهابادی دومین قله بلند ایران را فتح کردند

وی با اینکه علم‌کوه فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در کشور است، ادامه داد: صعود به قله علم‌کوه از مسیر فنی گردنه "حصار چال" نیاز به تجربه بالا، تجهیزات کوهنوردی و آشنایی کامل به این رشته دارد و به تنها افراد حرفه‌ای توانایی صعود از آن را دارند. شرایط آب و هوایی در این فصل از سال نیز در ارتفاعات علم کوه سخت بوده به طوری که دما تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد در این صعود ثبت شد.

ماه گذشته نیز سه نفر از کوهنوردان این شهرستان به نام‌های علی بهرنگ، یوسف افشردل، کاوه خضری، توانستند این قله را از مسیر آلمانی‌ها که یک مسیر سخت و با شیب تند است، فتح کنند. هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان به‌ویژه خانواده‌های مهابادی به‌شمار می‌رود.

مهاباد از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه‌های داخلی و خارجی تاکنون موفق به فتح قله‌های مشهوری در جهان شده‌اند. شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha