مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران: هیئات مذهبی در گام تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کنند

 مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران: هیئات مذهبی در گام تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کنند

حجت الاسلام ناصر شکریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئات مذهبی مهم ترین مرکز اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی هستند و هیئات مذهبی در تراز انقلاب اسلامی می‌توانند اثرگذار در گام تمدنی نوین اسلامی نقش ایفا کنند.

وی افزود: درخشش هیئات مذهبی در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار چشم نواز بود که مدال افتخار آن  تقدیر رهبری انقلاب اسلامی از این مجموعه‌های دینی و فرهنگی است.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه‌های مازندران بیان داشت: رسانه‌ها بهترین ابزار برای تبیین اندیشه‌های دینی و انقلابی در جامعه اسلامی هستند و تمامی رسانه‌های دیداری، شنیداری اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی، خبری و تحلیلی و فعالان این حوزه در این شرایط بحرانی توانستند سبک جدیدی را برای برپایی مراسم محرم 1442 برگزار و در تبیین معارف و گفتمان سالار شهیدان نقش آفرینی کنند.

شکریان امیری با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم محرم 1442، گفت ؛ هیئات مذهبی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستند و در آزمون بزرگ محرم 1442 خوش درخشیدند. هیئات مرکز و کانون ترویج و نشر فرهنگ حسینی بوده و اثر ترویج این فرهنگ را می‌توان در عصر حاضر در جوامع اسلامی دید که سیره و منش سردار پرافتخار و نامی ایران اسلامی و جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در دفاع از حریم آل الله و حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) نمونه ای از بصیرت، شور و شعور حسینی در عصر کنونی است.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان و مراسم محرم 1442 از سوی هیئات مذهبی، افزود: هیئات مذهبی نمایش بی نظیر شور و شعور حسینی را به رخ جهانیان کشاندند و با شرایط بحرانی امروز جامعه اسلامی که همه کشورهای جهان درگیر شیوع ویروس کرونا هستند اما ایران اسلامی و هیئات مذهبی با رعایت دقیق این پروتکل‌ها و ابلاغیه‌ها و ملاحظات خاص این ایام، مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش را با بهترین شکل ممکن و با شکوه برگزار کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تقدیر از هیئات مذهبی و همه فعالان حوزه دین، وعاظ، مادحین و خادمین، جوانان و نوجوانان و همه ارادتمندان به راه نورانی و پربهجت سالار شهیدان و قیام خونین عاشورا، تصریح کرد: برگزاری مراسم محرم 1442 هجری قمری رزمایش بزرگ هیئات مذهبی و پیشگامی آنان در گام  تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است و هیئات مذهبی ثابت کردند الگوی واقعی اسلامی ایرانی پیشرفت هستند.

رئیس کارگروه برگزاری مراسمات محرم مازندران با اشاره به شیوع این ویروس در ماه‌های اخیر و ایجاد مشکلات در بخش‌های مختلف کشور به ویژه حوزه اقتصاد، تاکید کرد: محرم 1442 هجری قمری با شکوه بیشتری امسال برگزار شد و رزمایش کمک مومنانه هیئات مذهبی در پیک نخست و این دوره از شیوع این ویروس، جلوه خاص دیگری به مراسمات عزاداری سالار شهیدان بخشید و کرامت حسینی در کنار شور و شعور این عزاداری قابل توصیف نبود و باید این وحدت و همدلی را قدر دانست و حفظ کرد.

اخبار مرتبط

شبکه دینی و تبلیغی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد

لزوم بسیج تمام امکانات برای کمک به مردم سیستان‌وبلوچستان

ادبیات مقاومت و پایداری زیباترین جلوه سردار سلیمانی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha