تصویب بودجه 73 میلیارد تومانی شهرداری چالوس در سال 99

تصویب بودجه 73 میلیارد تومانی شهرداری چالوس در سال 99

وی افزود: بودجه امسال شهرداری چالوس را ۷۳ میلیارد تومانی بستیم که تاکنون ۶۷ میلیارد تومان آن محقق شد و منتظر متمم ۳۷ میلیارد تومانی از طرف شهرداری در همین شهریور ماه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به اینکه امسال درآمد شهرداری سه برابر سال گذشته شده است ولی بالغ بر پنج برابر هزینه به شهرداری تحمیل شده است، بیان کرد: ما با وجوه نقدی کمتر، انتظارات مردم را که کار بیشتر است در پیش رو داریم و تا امروز رضایت نسبی مردم شهر چالوس را داشتیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع به ‌کار شورای دوره پنجم چالوس دو موضوع ترافیک شهری و امور رفاهی و فرهنگی جزو دغدغه این شورا شده است، گفت: اکنون فاز دوم رینگ 2 شهری با حضور اعضای شورای دوره چهارم چالوس که برای تحقق این پروژه تلاش زیادی کردند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

یعقوبی تصریح کرد: فاز دوم رینگ 2 شهر چالوس با تملک بیش از ۹۰ درصد به شورای اسلامی دور پنجم واگذار شد و اگرچه در دوره پنجم شورا تملک کمتر از ۱۰ درصد صورت گرفت ولی اقدامات عمرانی زیادی برای احداث این پروژه انجام شد که بزرگ‌ترین کمک برای حل مشکل ترافیک چالوس است.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان برای زیرسازی، آسفالت، ریفیوج میانی، روشنایی و کانال‌های حاشیه پروژه رینگ 2 شهری چالوس هزینه شد، تصریح کرد: ردیف اعتبارات دولتی برای این پروژه در سال ۹۷ یک میلیارد و۴۰ میلیون تومان بود که در سال گذشته۵۴۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد و در سال گذشته این اعتبار حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی در نظر گرفته شد که تاکنون۴۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرد و انشاالله با کمک همیشگی فرماندار شهر چالوس مابقی اعتبارات نیز تخصیص پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس فاز سوم رینگ 2 شهری دارای سه بخش است، ابراز کرد: پل آب‌نما در خیابان عاشورا در منطقه فرج‌آباد به خیابان آبرنگ و سپس به رادیودریا تقریباً با قیمت مجموعه شورا و شهرداری تملک فاز سوم انجام شد و دو قطعه کوچک باقی مانده است که به زودی آنها نیز تملک می‌شوند.

وی افزود: ۳۰۰ متر از پل آب‌نما در خیابان عاشورا حدود ۱۲ هزار متر زمین تملک و آزادسازی شد و از آبرنگ تا فرج‌آباد که طول ۵۰۰ متر است حدود ۴ هزار متر زمین تاکنون تملک شده است و ۱۳ هزار متر زمین باقی مانده که در ادامه مسیر تملک می‌شود.

یعقوبی بیان کرد: برای احداث نگهداری شهری چالوس بالغ بر ۴۰ هزار متر زمین تملک انجام شد که ارزش ریالی روز آن حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز ۳ قطعه در محدوده خیابان رادیو دریا تا آبرنگ ۴۵۰ متر و حدود ۷ هزار متر مربع زمین ارزش۵۰ میلیارد تومان تملک شد و در ۳۰۰ متر پل آب‌نما در خیابان عاشورا ۱۲ هزار متر زمین به همراه منازل مسکونی این مسیر به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان به نرخ روز تملک شد.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس اظهار کرد: حدود۱۵۰۰ متر فاصله خیابان رادیو دریا در بلوار امام رضا (ع) که در طول مسیر حدود ۲۸ هزار متر صورت گرفت بیش از ۴۰ درصد در این مسیر انجام شد.

وی گفت: معضل ترافیک چالوس در بحث تملکات پشت ساختمان پزشکان خیابان گل‌سرخی ۱۵۰۰ متر زمین تملک شد و ارزش ۲۵ میلیارد تومان به دو قطعه مانده است که این تملک شود رادیو دریا به گل‌سرخی جنب بانک سپه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

سهم بری عادلانه مازندران از بودجه سال ۱۴۰۰

مازندران ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه تکمیلی جهش تولید گرفت

طرح‌های نیمه تمام اولویت دار در ردیف بودجه ویژه

0 نظر

ارسال نظر

capcha