نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تشکلهای زیست محیطی میانکاله

نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تشکلهای زیست محیطی میانکاله

طبیعی و آبخیز داری استان، منطقه ساری بمنظور تعادل دام و مرتع در میانکاله پس از حدود سی سال شروع شده و در حال انجام است.
ابراهیمی کارنامی افزود:برای اولین بار الگوی مناسب ساخت برای مرمت ساختمان دامداری ها و کومه های صیادی مستقر در میانکاله تدوین و در حال اجراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سه سال اخیر برخورد قضایی با زمین خواران و متصرفین و تخریب بنای غیرمجاز در میانکاله به مراتب بیشتر از گذشته شده است.
وی با اشاره به رونق گردشگری در راستای حفاظت بیشتر از میانکاله افزود: با نظارت محیط زیست و بمنظور مشارکت مردم، یک شرکت تعاونی متشکل از ساکنین منطقه که بیشتر آنها دامداران و ذینفعان هستند، با هدف گردشگریدر حال برنامه ریزی است به نحوی که منافع آن در جهت حفاظت و مدیریت پناهگاه حیات وحش استفاده خواهد شد.
وی از احداث دایکت خاکی بطول 2 کیلومتر بمنظور نگهداری و ذخیره آب حاصل از ورودی لایروبی های انهار جهت کنترل خشکی در غرب تالاب خبر داد.
ابراهیمی کارنامی در خصوص آتش سوزی اخیر در میانکاله افزود: ساعت 2 بامداد روز یکشنبه 26 مرداد از کیلومتر 35 حدفاصل پاسگاه مرکزی به طرف محیط بانی میان قلعه رخ داده بود، پس از 21 ساعت تلاش محیط بانان و نیروهای امدادی و مردمی مهار شد.
وی با بیان اینکه وزش باد شدید در منطقه موجب شد تا عملیات اطفاء به سختی و با زمان زیادی انجام شود، اظهار داشت: این حریق باعث شد حدود 340 هکتار از اراضی میانکاله در آتش بسوزد.
ابراهیمی کارنامی از ایجاد پایگاه اطفاء حریق در مرکز استان به وسعت 6هزار مترمربع در پناهگاه حیات وحش سمسکنده با اعتبار مصوب سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.
در این جلسه آقایان داوری، سلمان نجفی ، جمال ابوطالبی، رضا ابوطالبی، افشین ابوطالبی و حرمنصوری نیز بابیان دیدگاه و نظرات خود، بر پیشگیری و کنترل اطفاء حریق، تهیه تجهیزات و امکانات اطفاء مانند لودر و پهباد و گردشگری با ضوابط و معیارهای زیست محیطی تاکید کردند.

اخبار مرتبط

مطالبه از رئیس جمهور؛ توقف اجرای پروژه میانکاله و ارزیابی دقیق‌‌تر استقرار صنایع در استان‌های شمالی

کمبود امکانات و آتش‌سوزی‌هایی که میانکاله را به مرز بحران می‌رساند/حریق‌های جنجالی میانکاله و لودر استجاری

نجام چندین کار به موازات هم برای احیای میانکاله

0 نظر

ارسال نظر

capcha