عزاداری های محرم با پیوست سلامت برگزار می شود

عزاداری های محرم با پیوست سلامت برگزار می شود

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تا پیش از شروع ماه محرم شاهد اخبار خوبی در روند  کاهشی ویروس کرونا در استان مازندران بودیم، اظهار کرد: این امر نشان می دهد مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم برای همه ما مهم است که در قالب های مختلف، عزاداری ها را در شیوه های جدید با پیوست سلامت پرشور برگزار کنیم.  

استاندار مازندران با بیان این که برگزاری عزاداری پرشور برای سرور و سالار شهیدان به هیچ وجه در تضاد با پروتکل ها نیست و می تواند در قالب های طرح شده باشد، تصریح کرد: در موضوع هر خانه یک حسینیه و برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز برنامه های خوبی پیش بینی شده است که جای تشکر دارد و باید به تعداد این نوع برنامه ها افزوده شود.

حسین زادگان با بیان اینکه فضای عزاداری در شهرستان ها می تواند شور و شوق عاشورایی و محرم را به صورت خاص ایجاد نماید، یادآور شد: ضرورت دارد شهرداری ها تبلیغات محیطی را در این راستا جهت برگزاری هرچه با شکوه تر گسترش دهند.

وی تصریح کرد: نگرانی از عدم رعایت و عدم جدی گرفتن کنترل  ویروس کرونا در بعضی از هیئت ها و مراسم موضوع مهمی است که می تواند طی یکی دو هفته اخیر منجر به افزایش روند شیوع ویروس کرونا گردد و خود را در تغییر آمار مبتلایان نشان دهد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه براساس اعلام رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم عزاداری در فضای مسقف به هر شکل ممکن ممنوع اعلام شده است، گفت: در مازندران با شرایط خاص و وجود فضاهای وسیع و باز فراوان برای عزاداری روبرو هستیم، در موارد خاص و استثنایی به فرمانداران اختیار تصمیم گیری را تفویض کرده ایم، هرچند همه این محدودیت ها برای حفظ سلامت مردم می باشد

رییس ستاد مقابله با کرونا مازندران اظهار کرد: با وجود اینها، نگران هستیم و انتظار داریم تا با رعایت همه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، روند افزایشی مجدد ویروس کرونا را شاهد نباشیم.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: صدا و سیما نقش مهمی در پوشش برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم دارد و در روزهای اخیر عملکرد خوبی داشته است و هرچند اوضاع بهتر شده اما مردم نباید گمان کنند کرونا تمام شده است.

وی با بیان اینکه مردم برای حفظ سلامت و جان عزیزان خود، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا ماه محرم محلی برای درگیر شدن بیشتر مردم با ویروس کرونا نشود، اعلام کرد: مردم با عزاداری در چارچوب مصوبات ستاد ملی کرونا که کار کارشناسی زیادی روی آن صورت گرفته است  کادر درمان که در اوج فداکاری و خستگی قرار دارند را یاری رسانند تا انشاء الله شاهد محرم باشکوه تری باشیم.   

اخبار مرتبط

فرهنگ عاشورا ، نماد هویت ملی و شاخصه همبستگی ایرانیان

هیئت همدلی| از برگزاری مراسم خودرویی سیار عزاداری تا طعم شیرین انفاق و همدلی

عزاداری خالصانه پیرزن قائم‌‌‌شهری برای امام حسین(ع) + فیلم

0 نظر

ارسال نظر

capcha