نظارت‌های کرونایی در مازندران تشدید می‌شود

نظارت‌های کرونایی در مازندران تشدید می‌شود

حسین حسن‌نژاد، جانشین ستاد مقابله با ویروس کرونای مازندران، گفت: براساس آمار بیش از هزار و ۶۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و همچنان تمام شهرستان‌های این خطه شمال کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گفته وی، افزایش هشدارها نسبت به خطر ویروس کرونا در استان و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مرز رضایت‌مندی رسیده و این وضعیت سبب شد تا حدودی آمار ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ در استان کاهشی شود، ولی همچنان ما با وضعیت قرمز مواجه‌ایم و به تشدید برنامه‌های نظارتی نیاز داریم.

حسن‌نژاد افزود: با این رویکرد طرح تشدید نظارت بر رفتارهای اصناف و بازاریان و مشاغل پرخطر در استان به اجرا گذاشته شد و تمام دستگاه‌های مرتبط نیز موظف شدند نظارت‌ها را تشدید کنند و برخورد قانونی را با متخلفان سلامت داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: تمام راهکارها برای تشدید نظارت بر واحدهای صنفی و مشاغل پرخطر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده است و باید دستگاه‌ها به وظایفشان به درستی عمل کنند و عملکرد دستگاه‌ها نیز در این برنامه زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

وی گفت: توصیه ما به مردم استان به خصوص مسافرانی که پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند این است که برای حفظ سلامت خود و دیگران این توصیه‌ها را جدی بگیرند. با همگانی شدن پوشش ماسک تا حد زیادی می‌توانیم از سرعت انتقال ویروس جلوگیری کنیم.

رعایت پروتکل‌ها شرط مسافرت 

معاون استاندار مازندران گفت: به هر حال پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای تمام افراد بومی استان و مسافران تا حد زیادی الزامی است و هر فردی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکند به نوعی متخلف سلامت محسوب می‌شود و باید برای این گروه راهکارهایی متنبه‌سازی قانونی پیش‌بینی شود.

به گفته حسن‌نژاد، در استان منعی برای سفر مسافران از لحاظ قانونی وجود ندارد و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز محدودیتی را برای ترددها قائل نشده است، ولی شرط اصلی سفر باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باشد. اگر مسافران این دستورالعمل را در کنار فاصله فیزیکی و شستن مکرر دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات رعایت کنند، نمی‌توان به حضور مسافران خرده گرفت و همانند سایر شهروندانی که نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، می‌توانند آن‌ها هم از امکانات استانی استفاده کنند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای مازندران گفت: در حال حاضر اکثر مردم از پوشش ماسک استفاده می‌کنند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سایر افراد بومی و حتی مسافرانی که این کار را انجام نمی‌دهند مجاب شوند و پیشنهادهایی برای مجاب کردن متخلفان سلامت به رعایت پروتکل‌ها در ستاد ملی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

حسن‌نژاد افزود: به هر حال راهی جز تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی واحدهای صنفی و مشاغل وجود ندارد و دستگاه‌های متولی موظف شدند با متخلفانی که در این حوزه کم‌کاری دارند، برخورد کنند و پلمب واحدهای صنفی برای مدت نامحدود یکی از این برخوردها با این گروه از اصناف است.

اخبار مرتبط

بستری و مرگ ناشی از کرونا در مازندران؛ بالاتر از میانگین کشوری

آخرین آمار کرونا در مازندران| بستری بودن 913 بیمار در بیمارستان‌ها

فیلم|کنترل خودروهای خروجی در دو سوی بابل و بابلسر

0 نظر

ارسال نظر

capcha