مازندران آماده پذیرایی از مسافران نیست

مازندران آماده پذیرایی از مسافران نیست

اما حالا با فرا رسیدن تعطیلی‌های آخر هفته مصادف با عید غدیرخم، برخی گردشگران عزم خود را برای سفر جزم کرده اند و بی توجه به وضعیت پیش رو راهی جاده‌های مازندران شده اند؛  اصلا برایشان مهم نیست که کووید ۱۹ به اوج شیوع خود رسیده و مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شیب تند کرونا در مازندران
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موارد بستری و ابتلا به کرونا در مازندران ظرف هفته‌های گذشته بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران کننده است.

دکتر موسوی افزود: سفر مردم سایر استان های کشور به این خطه شمال کشور هم می تواند درگیری مردم مازندران  با ویروس کرونا را بیشتر کند و هم این که احتمال ابتلا به ویروس را در این افراد به دلیل بالا بودن آلودگی در مازندران افزایش دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز با اشاره به قرمز بودن وضع مازندران از نظر کرونا گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، همه طرحهای دریا در مازندران تعطیل است.

رجبی افزود: ناجیان ما به طور دائم برای جلوگیری از شنای مسافران در سواحل مستقر هستند، ولی از مسافران در خواست داریم تا از سفر به مازندران و شنا در دریا خودداری کنند.

احتمال ریزش سنگ از کوه در جاده ها

رییس پلیس راه مازندران نیز با بیان اینکه سطح راه‌ها در استان لغزنده و احتمال ریزش سنگ و کوه وجود دارد، گفت: حجم ترافیک در راه‌ها پرحجم و در برخی مناطق نیمه سنگین گزارش شده است.

سرهنگ قدمی افزود: مسافرت‌های غیرضروری به استان مازندران هم باعث آلودگی منطقه شده و هم مسافران این آلودگی‌ها را به شهر‌های خود انتقال می‌دهند.

او با بیان اعمال محدودیت‌های ترافیکی از دیروز چهارشنبه ۱۵مرداد ماه در جاده‌های استان گفت: محور‌های کندوان و هراز در صورت مشاهده ترافیک سنگین فردا جمعه ۱۷مرداد ماه یک طرفه می‌شود.

محدودیت ترافیکی محور کندوان
رییس پلیس راه مازندران گفت: در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت۱۵ امروز پنجشنبه تا ساعت۲ بامداد روز بعد از کرج (دوراهی شهرستانک) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

سرهنگ قدمی افزود: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت۱۲ روز‌های جمعه و شنبه ۱۷و۱۸ مردادماه تا ساعت ۲بامداد روز‌های بعد از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت۱۵ روز‌های جمعه و شنبه تا ساعت۲ بامداد روز‌های بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران - شمال به صورت یکطرفه خواهد بود.

محدودیت ترافیکی محور هراز
رییس پلیس راه مازندران گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت۱۵ روز‌های جمعه و شنبه ۱۷و۱۸ مردادماه تا ساعت۲ بامداد روز‌های بعد از رودهن به آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت۱۷ روز‌های جمعه و شنبه تا ساعت ۲بامداد روز‌های بعد از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

سرهنگ قدمی افزود:تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسد شدنی از ساعت۶ روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه ۱۶، ۱۷و۱۸ مردادماه تا ساعت۲ بامداد روز‌های بعد نیز از محور هراز ممنوع می‌باشد.

وضعیت جوی ناپایدار در مازندران

به گفته کارشناسان هواشناسی آسمان مازندران روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مردادماه نیمه ابری در بعضی از ساعات با افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود و برای پذیرایی گردشگران مناسب نیست.

 جاده ها و آسمان مازندران شرایط پذیرش مسافران را در این روزهای کرونایی ندارد و برخی با بی توجهی ها و بدون  رعایت دستورالعمل های بهداشتی، با انتقال و شیوع ویروس کرونا نه تنها خود بلکه جان هزاران نفر را به خطر می اندازند.

اخبار مرتبط

پلیس راه البرز به مسافران هشدار داد

مسافران نوروزی با برنامه‌ریزی و با رعایت نکات ایمنی وارد جاده شوند/ بیشترین تردد در چالوس و آزادراه تهران - شمال

بستری شدن ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha