کاهش اهداکنندگان خون در روزهای سخت کرونایی

کاهش اهداکنندگان خون در روزهای سخت کرونایی

وی افزود: در موج دوم کرونا نیز با کاهش مراجعه‌کنندگان مواجه شد به‌طوری‌که روز گذشته در پایگاه انتقال خون مرکز مازندران با کاهش قابل توجه متقاضیان اهدای خون روبه‌رو شدیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مردم باید بدانند نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، نیازی مستمر و روزانه است، اضافه کرد: در این روزهای سخت کرونایی برخی از اهداکنندگان خون به علت نگرانی از ابتلا به کرونا اهدای خون را به تعویق انداختند در حالی که باید بدانند نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز روزانه و مستمر است.

این مسؤول با اعلام اینکه پایگاه‌های انتقال خون شهرهای آمل، ساری و بابل در دو شیفت صبح و عصر  و بقیه پایگاه در شیفت صبح  فعال  هستند، تصریح کرد:مردم مازندران به ویژه جوانان که علایم بیماری ندارند و از سلامت مطلوب برخوردارند، درخواست داریم با رعایت  نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از کاهش ذخایر خون در استان  به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و با اهدای این مایع حیات بخش به نجات جان بیماران کمک کنند و آنان را فراموش نکنند.

تقوی یادآور شد: در استان مازندران بیش از 4 هزار بیمار خاص ( تالاسمی ، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی ) داریم که از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های خون هستندو از آنجایی که  بیماران تالاسمی باید هردوهفته یک‌بار تزریق خون داشته باشند، باید اهدای خون روزانه و مستمر باشد و البته در کنار این بیماران، مصدومان تصادفات رانندگی، عمل های جراحی، نوزادان و مادران باردار نیز نیازمند خون هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی است و عمر فرآورده‌های خون مانند پلاکت فقط سه روز است از مردم استان درخواست داریم حضور مستمر داشته باشند و خون اهدا کنند.

اخبار مرتبط

نتایج مثبت یک پژوهش برای درمان کرونا منتشر شد

رعایت ۳ مثلث بهداشتی برای مهار جهش جدید اومیکرون

موارد بستری کرونایی در مازندران به حدود ۵۰۰ بیمار رسید

0 نظر

ارسال نظر

capcha