افزایش دمای هوای مازندران از امروز

 افزایش دمای هوای مازندران از امروز
به گزارش مازندروز، حمیدی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: طی امروز و فردا آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود و در ساعات بعدازظهر به ویژه ارتفاعات غربی استان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.
 
او با بیان اینکه دمای هوا افزایش خواهد داشت، افزود: آسمان مازندران روز‌های سه‏ شنبه و چهار‏شنبه ۳۱ تیر و یکم مرداد صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و وزش باد گرم خواهد بود به طوری که بیشینه دما در شهر‌های غربی استان بین ۳۱ تا ۳۵ درجه و در شهر‌های مرکزی و شرقی بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.
 
کارشناس هواشناسی همچنین درباره احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و خسارت به درختان میوه به ویژه مرکبات و واحد‌های مرغداری، دامداری و گلخانه‌ها بر اثر تنش گرمایی هشدار داد و به مسافران و شهروندان توصیه کرد از روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مزارع و مراتع استان پرهیز کنند.

حمیدی افزود: کشاورزان برای آبیاری درختان در ساعات خنک (اوایل صبح یا اواخر روز) و آبیاری شالیزار‌هایی که در مرحله غلاف و شیری شدن قرار دارند، اقدام و برای افزایش تحمل مقابل تنش گرمایی از کود پتاس بصورت ریشه‌ای و محلول پاشی استفاده کنند.
 
او ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه با کاهش شدت گرما در استان شاهد افزایش ابر، وزش باد، بویژه درغرب، دامنه‌ها و ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پراکنده در استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

هشدار قرمز هواشناسی درباره وقوع سیل در این استان ها | آخرین وضعیت آب و هوایی کشور امروز 11 تیر

پیش بینی هواشناسی، رگبار باران و رعد و برق فقط در این استان‌ها | دریای خزر هنوز مواج است

0 نظر

ارسال نظر

capcha