۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی مازندران به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شد

۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی مازندران به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شد

حسینعلی قوانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این ارتباط ۵ هزار و ۳۴۳ فقره پرونده  تخلف  در اجرای درست پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مطابق با تعهد سپاری تشکیل  و برای برخورد قانونی در اختیار دستگاههای نظارتی قرار داده شد.
وی اضافه کرد : در مجموع در سال جاری ۱۱۰ هزار واحد صنفی در استان مازندران در راستای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند که ۶۰ درصد از واحدهای صنفی استانی را شامل می شود.
این مسئول گفت : با افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان ، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی در راستای رعایت درست پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی به خصوص استفاده از ماسک تشدید شده است.
قوانلو افزود : برای تشدید در برخورد با متخلفان بهداشت و سلامت شهروندان در حوزه واحدهای صنفی و صنعتی ، گروه های نظارتی با مشارکت بهداشت و تعزیرات تشکیل شد و با متخلفان در صحنه برخورد قانونی می شود.
وی اظهارداشت : واحدهای صنفی براساس تعهد سپاری در دوران کرونایی  ، کد رهگیری برای فعالیت مجدد دریافت کردند و هرگونه تخطئی در تعهد سپاری برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی با برخورد قانونی شامل تذکر در نوبت اول و پس از آن پلمپ واحد از یک هفته تا ۳۰ روز است.
قوانلو گفت : تکرار تخلف در حوزه بهداشت و سلامت باعث تشکیل پرونده قضایی برای برخورد قانونی بیشتر منجر خواهد شد و با این رویکرد تمام واحدهای صنفی موظف به رعایت تمام و کمال پروتکل های بهداشتی هستند.
رییس سازمان صنعت مازندران افزود : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص در طرح اجباری استفاده از ماسک که از ۱۵ تیرماه سال جاری در سطح کشور اجرایی شد ، می تواند باعث افزایش انتقال ویروس کرونا و برگشت محدودیت ها شامل تعطیلی بلند مدت واحدهای صنفی و صنعتی شود.
قوانلو به تمام مدیران واحدهای صنفی و صنعتی توصیه کرد تا ضمن استفاده از ماسک در داخل واحد صنفی از ارایه خدمات به مشتریان فاقد ماسک نیز خودداری کنند.
 ویروس کرونا که از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی دو بیمار در بابل در استان مازندران شیوع پیدا کرده بود با همراهی مردم و تلاش سلامتگران این ویروس از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله کنترل و ثبات رسید که روند نزولی بیماری باعث لغو محدودیت های کرونایی از جمله بازگشایی واحدهای صنفی و صنعتی به صورت تدریجی براساس معیار کم خطر و پرخطر شد.
بر اساس آمار رسمی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از نیمه  دوم تیرماه سال جاری به دلیل آنچه که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی اعلام شد ، روند ابتلا به این ویروس در استان مازندران روند صعودی به خود گرفت به طوری که در حدود کمتر از ۱۰ روز گذشته تاکنون آمار بیماران بستری در بیمارستان های کرونایی این خطه شمال کشور از مرز یک هزار نفر نیز فراتر رفت و استان مازندران به همراه برخی از استان های غربی کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

پلمب واحد‌های صنفی متخلف کرونایی در عباس‌آباد

پلمب ۱۲ واحد صنفی نامتعارف در نوشهر

تعطیلی 20 واحد صنفی سوادکوه به‌علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

0 نظر

ارسال نظر

capcha