اختصاص ۱۳۵ میلیون تومان به مدارس شبانه‌روزی سه منطقه مازندران

اختصاص ۱۳۵ میلیون تومان به مدارس شبانه‌روزی سه منطقه مازندران

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران علیرضا سعدی پور در دیدار با همکاران اداره و معلمان منطقه لاریجان آمل، رسیدگی به مشکلات مدارس مناطق محروم به ویژه مدارس شبانه روزی را از اولویت های کاری آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در این راستا مبلغ ۴۵ میلیون تومان را به ۴ مدرسه شبانه روزی لاریجان آمل اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه حمایت از دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته استان وظیفه ما است، تصریح کرد: در طی بازدید از مدارس منطقه بلده شهرستان نور مبلغ ۶۰ میلیون تومان به مدارس شبانه روزی این منطقه و همچنین مبلغ ۳۰ میلیون تومان در بازدید از منطقه کجور نوشهر به مدارس شبانه روزی آنجا اختصاص دادیم تا مشکلات این مدارس مرتفع شود.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه مبحث مالی سرویس رفت و آمد دانش آموزان مناطق محروم مهم ترین دغدغه دانش آموزان بود که حل شد، تصریح کرد: در زمینه اضافه کار همکاران اداری مناطق محروم، نحوه توزیع را تغییر داده و اضافه کار این همکاران زحمتکش افزایش یافت.

به گفته سعدی پور با وجود اینکه تمامی معلمان از قشر زحمتکش هستند ، معلمان مناطق محروم با دشواری های بیشتری به ویژه در بحث رفت و آمد روبرو هستند.

سه منطقه بلده نور ، کجور نوشهر و لاریجان آمل از جمله بخش های کوهستانی مازندران هستند که به عنوان مناطق کم برخوردار شناخته می شوند. 

لزوم تعریف منابع مالی پایدار برای آموزش و پرورش

سعدی پور همچنین در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق محور ۲ مازندران که در لاریجان تشکیل شد، گفت:  در آموزش و پرورش نیازمند تعریف منابع مالی جدید و پایدار هستیم که در این زمینه باید به بحث پنج درصد عوارض شهرداری‌ها، ماده ۱۶ و مواردی از این دست توجه کنیم‌.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، افزود: مساله پنج درصد عوارض شهرداری‌ها باید در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به عنوان دستور کار اصلی مطرح شود. باید اعضای شورا را با خود همراه کنیم تا بتوانیم حقوق قانونی دستگاه تعلیم و تربیت را به دست آوریم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha