رهاسازی یک قلاده پلنگ در تنکابن

رهاسازی یک قلاده پلنگ در تنکابن

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با اعلام گزارشی مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده پلنگ ماده سه ساله در تله مچ گیر ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن به همراه دامپزشک معتمد به منطقه سه هزار این شهرستان اعزام شدند.
ربیعی با بیان اینکه محل تله گذاری، زیستگاه جنگلی با تراکم بالای چرای سنتی دام و دامدار‌ها بوده و دام‌ها بدون چوپان در جنگل و زیستگاه رها می‌شوند افزود: پلنگ گرفتار در تله با تزریق مواد بیهوشی از تله آزاد و رها سازی شد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه برخی از دامداران به بهانه جلوگیری از حمله پلنگ به دام‌ها ، اقدام به نصب تله می‌کنند گفت: تلاش برای شناسایی متخلف یا متخلفان و نیز برخورد قانونی لازم نیز با آن‌ها ادامه دارد.
ربیعی افزود: مناطق دو هزار و سه هزار شهرستان تنکابن از مناطق تیراندازی و شکار ممنوع غرب مازندران محسوب و زیستگاه گونه‌های مهم و شاخص یمانند مرال، شوکا، خرس قهوه‌ای و پلنگ در بخش جنگلی و کل و بز در نواحی صخره‌ای است.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از رهاسازی یک قلاده گورکن در شهرستان قائم شهر خبر داد و گفت: در پی تماس تلفنی یکی ازدوستداران طبیعت مبنی برگرفتار شدن یک قلاده گورکن در تله سیمی ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به محل موردنظر (روستای وسطی کلا) اعزام و حیوان گرفتار رانجات دادند.
ربیعی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر گورکن را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منتقل و پس ازمداوا و اطمینان ازسلامتی آن، درطبیعت رهاسازی کردند.

اخبار مرتبط

مرگ مشکوک یک قلاده پلنگ‌ نر در مازندران

تلف شدن یک قلاده پلنگ در کلاردشت تکذیب شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha