طرح‌های نیمه‌تمام راه و جاده اعتبار می‌خواهد

طرح‌های نیمه‌تمام راه و جاده اعتبار می‌خواهد
سیدمحمد نظری با بیان اینکه ۹۰درصد تردد‌های استانی در ۳۰ استان کشور و ۱۰درصد کل تردد‌ها در سطح استان مازندران انجام می‌شود افزود: مازندران با توجه به شرایط خاص آب وهوایی و جاذبه های طبیعی سالانه میزبان میلیون ها گردشگر بوده و تلاش ما این است که بهترین امکانات را برای هموطنان فراهم کرده و سهمی در تردد ایمن میهمانان داشته باشیم.
او میزان تردد‌ها در مازندران را ۳/۵برابر استان‌های دیگر برشمرد و گفت: طرح‌های در دست اجرای این اداره کل نه درحد یک استان که در قالب طرح‌های ملی باید تعریف شود.
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران با اشاره به اینکه در سال۱۳۹۸، برنامه‌های حوزه شهرسازی در مازندران ۹۲درصد و برنامه‌های حوزه‌های راه و جاده و بزرگراهی تا ۷۶درصد تحقق یافت، افزود: درحوزه مسکن مهر، طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده ۸۴درصد برنامه‌ها واهداف اداره کل راه و شهرسازی دراستان عملیاتی و قرار بود این طرح ملی تا خرداد۹۹ به پایان برسد که با توجه به برخی مشکلات به خصوص موضوع کرونا؛ پرونده مسکن مهر تا آخر شهریور امسال بسته خواهد شد.
نظری به طرح چهارخطه کردن و جدا سازی محور‌های کیاکلا به جویبار و کیاکلا به سمت بهنمیر به طول ۸/۵کیلومتر اشاره کرد و گفت: این طرح در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید؛ تکمیل زیرگذر سنگ تراشان و اتمام این طرح نیز از دیگر پروژه هایی است که با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری خواهد شد.
 او همچنین از تعریض مسیر" پشت پلاژ" و آسفالته کردن این مسیر خبر داد و  گفت: عملیات اجرایی محور خطیرکوه به سمنان با یک برنامه ریزی مناسب و بسیج تمامی امکانات انجام و با انجام مراحل خاک برداری و خاک ریزی، پیمانکاران به سرعت درحال انجام کار می‌باشند.
نظری با بیان این که پارسال برای عملیات تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان در محدوده مرزن آباد - دزد بن به طول ۵کیلومتر برنامه ریزی شده بود گفت: این قطعه به مرحله آسفالته کردن رسیده و تا خرداد ماه پایان خواهد یافت؛ همچنین برای ۱۰کیلومتر از این مسیر، انجام مناقصه برای تعیین تکلیف پیمانکار انجام و از فروردین ماه ۹۹ با ۶ اکیپ مجهز کارخود را آغاز کرده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح پل روگذر ولیعصر به فریدونکنار در کمربندی تا شهریور امسال خبر داد و گفت: پروژه ساری - تاکام که وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل و راه اندازی آن تاکید و به مردم قول داده بود، کار‌های زیربنایی و اصلی آن تمام شده و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.
نظری افزود: همچنین در محور هراز و در منطقه پلور؛ ۱۰کیلومتر به مرحله بهره برداری رسیده و بعد از خط کشی و نصب علایم، افتتاح خواهد شد.
او کلنگ زنی تقاطع حسین آباد به بهشهر در حوالی بندر امیرآباد را یادآور شد و گفت: وضعیت اختصاص بودجه به طرح‌های در دست اجراء مطلوب است، اما انتظار داریم مسئولان، اعتبارات این اداره کل را برای اجرای طرح‌های متعدد همچون محور‌های هراز، سوادکوه و کندوان، دو تا سه برابر افزایش دهند تا طرح‌های موجود با شتاب لازم ادامه یابند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در مورد جزییات طرح مسکن ملی برای احداث مسکن گفت: در ۲۳شهر با رعایت تمام موارد قانونی زمین برای طرح تهیه و باقی موارد به بنیاد مسکن محول شده تا برای ۵هزار و ۶۸۴نفر ثبت نامی و واجد شرایط مقدمات ساخت مسکن تا پایان سال جاری و آغاز سال آینده فراهم گردد.
نظری سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی محور گلوگاه به دامغان به عنوان کریدور شمال جنوب با انتخاب پیمانکار را یادآور شد و بهسازی مسیر قدیمی آمل - بابل که از حجم بالای ترافیک برخوردارند را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.
او تعیین تکلیف و شروع طرح بزرگ آزادراه قائمشهر به ساری را از آرزو‌های دیرینه مردم استان برشمرد و گفت: با آزادسازی اراضی مسیر این آزادراه و انتخاب پیمانکار واجد شرایط، این طرح به سرعت آغاز خواهد شد تا بخشی از بار ترافیک در حوزه حمل و نقل سنگین جاده‌ای در مسیر بندر امیرآباد به سمت سواد کوه از ناحیه تهران کاهش یابد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha