خسارت کرونا به بازار مازندران از مرز ۹۰۰ میلیارد تومان گذشت

حسینقلی قوانلو روز شه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به طور میانگین ارزش افزوده بازار مازندران حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در ماه است که با توجه به تعطیلی اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تداوم تعطیلی برای برخی از واحدهای صنفی در حال حاضر شاهد کاهش ۹۰۰ میلیارد تومانی ارزش افزوده در بازار استان هستیم. 

وی دستور رئیس جمهور برای بازگشت تدریجی مشاغل و اصناف به چرخه تولید را بجا و بموقع توصیف کرد و گفت : آمارهای مراکز درمانی نیز نشان می‌دهد با توجه به باز شدن تدریجی بازارها، شیوع ویروس کرونا شیب نزولی خود را طی می کند. 

ریس سازمان صنعت مازندران به بازگشت بیش از ۹۰ درصد اصناف استان به فعالیت اقتصاد اشاره کرد و گفت : امیدواریم در کوتاه مدت بازار مازندران بتواند خود را ترمیم کند. 

قوانلو افزود : مازندران به دلیل ظرفیت های ترددی و گردشگری از توان بازآفرینی بالایی در جبران آسیب های اقتصادی برخوردار است و پیش بین می کنیم با تداوم مدیریت ویروس کرونا پیش از آغاز ۶ ماهه دوم سال شرایط اقتصادی استان به وضعیت باثبات برسد. 

وی همچنین بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار واحد صنفی پر خطر از مجموع ۱۷۰ هزار واحد صنفی در استان تعطیل هستند که امیدواریم تا روزهای آینده حدود ۱۰ هزار واحد از آنها با اجرای پروتکل‌های بهداشتی به چرخه اقتصادی بازگردند. 

رییس سازمان نعت مازندران با استناد به هشدارهای کادر درمانی و مراجع بهداشتی ، از ورود به پیک دوم ویروس کروان ابراز نگرانی کرد و افزود : بازار در وضعیت شکننده قرار دارد و به هیچ وجه نباید اجازه بدهیم وارد پیک دوم شویم. 

قوانلو پیشگیری از ورود به پیک دوم شیوع کرونا را نیازمند همکاری همه مردم ، اصناف ، بازاریان ، کارگران و کادر درمانی دانست و ادامه داد : تا به امروز این همکاری ادامه داشته است. 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha