افزایش دما در مازندران

افزایش دما در مازندران

مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش دما امروز و فردا در استان گفت: در این مدت دامنه ها و ارتفاعات استان وزش باد گرم دارد.
بسطامی افزود: با تغییر جهت جریانات جوی ، از عصر چهارشنبه تا پنج شنبه وزش باد شدید، به تدریج افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده که در ارتفاعات به ویژه در ارتفاعات مناطق غربی بیشتر پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه با تغییر شرایط جوی روز پنج شنبه چند درجه ای از شدت گرمای هوا کم می شود ،آسمان استان را روزهای جمعه و شنبه آفتابی و گرم پیش بینی کرد.
به گفته بسطامی؛ دریا نیز 24 ساعت آینده با موج کوتاه همراه است.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران هم با توصیه به هم استانی‌ها و مسافران در پرهیز از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها و انداختن ته سیگار روشن خارج از ماشین هنگام عبور از حاشیه مراتع، مزارع و جنگل‌ها گفت: در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله موارد را به نزدیک‌ترین مرکز خدماتی و امدادی اطلاع دهند.
احمدی همچنین به صاحبان واحد‌های مرغداری و دامداری ، به منظور جلوگیری از بروز تلفات بکارگیری دستگاه‌های خنک کننده مه پاش ، به شالیکاران اقدام به هوادهی خزانه‌های برنج  و به مردم استان مدیریت درمصرف بهینه انرژی را توصیه کرد.

اخبار مرتبط

ورود جریان های گرم جنوبی همراه با افزایش دما در مازندران

کاهش دما تا 6 درجه‌ در اغلب شهرها/ باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها

افزایش دما در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha