مازندران جزو استان‌های برتر در سرانه انفاقات

مازندران جزو استان‌های برتر در سرانه انفاقات

رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد مازندران امروز ۱۵ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری، گفت: خدمت رسانی به فقرا و معیشت آن‌ها و گسترش فرهنگ احسان و انفاق دو وظیفه کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه، اگر فرهنگ احسان فراگیر شود مشکل معیشت مردم مرتفع خواهد شد، افزود: راهبرد و سیاست کمیته امداد این است که امداد مردمی شود و مهمترین و برجسته‌ترین اقدام کمیته امداد در این باره، موضوع اکرام ایتام است و این الگو در موضوعات دیگر در حال تسری است و یکی از موفق‌ترین طرح کمیته امداد در کشور است.
مدیر کل کمیته امداد مازندران، تصریح کرد: توانمندسازی در حوزه فرهنگی، تحصیلی، اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و روانی از دیگر وظایف کمیته امداد است.
وی افزود: کسی که کار خیر می‌کند موجبات بزرگی خودش را فراهم می‌کند و اگر قرار است جامعه انسانی رشد یابد یکی از بهترین راه‌ها کمک کردن به همنوع است و جامعه‌ای که در آن از انفاق و احسان خبری نیاشد بی‌شک بویی از انسانیت نبرده است.
نوروزی با اشاره به برنامه ۳۰ شب ۳۰ آرزو کمیته امداد در ماه رمضان امسال، اظهار کرد: کمیته امداد در این حوزه فرصت‌هایی به دست آمد و منجر شد تا آرزو‌های خیلی از مددجویان با همت خیرین برآورده شود.
مدیر کل کمیته امداد مازندران، گفت: کمیته امداد در ارائه مجوز به مراکز خیریه نقشی ندارد، اما در تلاش است با مدیریت فضای احسان و نیکوکاری اتفاقات خوبی را رقم بزند.
وی افزود: «اذیت، منت و ریا» سه آسیب کار خیر است که با دادن خیرات به نیات دیگران این سه آسیب از بین می‌رود و کار خیر با خلوص بیشتر تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

نوروزی با بیان اینکه، استان مازندران با سرانه ۱۰۰ تومان در روز جزو استان‌های برتر در سرانه انفاقات است، گفت: ۵ هزار مددجوی مستاجر در استان داریم و در سال گذشته موفق شدیم بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی دبه مددجویان تحویل دهیم.
وی ادامه داد: استان مازندران ۸ مسیحی، یک ارمنه یهودی و ۲۶۵ نفر اهل سنت تحت پوشش دارد که جمعیت آن‌ها کمتر از نیم درصد جمعیت مددجوی استان هستند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha