طرح‌های اجرایی کانون خیریه‌ دانشجویی نهال در بحران کرونا

طرح‌های اجرایی کانون خیریه‌ دانشجویی نهال در بحران کرونا

از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون، کانون خیریه‌ نهال به ۳۵۰ خانواده‌ نیازمند (حدود ۱۳۰۰ نفر) پک‌های بهداشتی و غذایی تقدیم کرده و آموزش‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز به این خانواده‌ها داده‌ شد.

با همت جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ کانون خیریه نهال در اسفند سال 1393 با محوریت حمایت از کودکان کار و کودکان بد سرپرست تاسیس شد و این کانون تاکنون توانسته است با همراهی نیکوکاران عزیز، فرهنگ کار خیر را بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گسترش داده و در جهت رفع نیازهای مستمندان شناسایی شده استان مازندران گام‌های موثری بردارد.

گفتنی‌ست که در سال ۹۸ و در مراسم "نهمین دوره آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران"  از کانون خیریه‌ نهال به عنوان برگزیده‌ گروهی با اعطای تندیس ملی فداکاری تقدیر به‌عمل آمده‌ است.

کانون خیریه نهال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، همزمان با روز جهانی کار و کارگر ، طرح توزیع پک‌های  ماسک و ژل ضد عفونی کننده به پاکبان ها و کارگران سکوی جمع آوری زباله ی شهرداری و زباله گردها را انجام داد.

اجرای این طرح به منظور مقابله با ویروس کرونا از  یکم  الی ۱۱ اردیبهشت ۹۹ بین ۱۰۵ نفر از پاکبان‌ها و زباله گردها شهر ساری به مناسبت روز کارگر انجام گرفت.

پک‌های توزیع شده شامل دو عدد ماسک،  یک عدد ژل ضد عفونی کننده و بروشور دستورالعمل پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا بود که اجرای این طرح ۲ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان هزینه خرید ژل و محلول ضد عفونی کننده و پارچه ماسک هزینه داشت.

بهار زارع دبیر کانون خیریه‌ نهال در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از خانواده‌های نیازمند سطح مازندران را تحت حمایت خود داده که به صورت مستمر به رفع نیازهای این خانواده‌ها می‌پردازیم، اظهار کرد: این کمک‌های مستمر شامل توزیع سبدهای غذایی دوماهه، خرید پوشک و شیرخشک هر ماه، تامین داروهای بیماران مزمن، پرداخت اجاره‌خانه، پرداخت هزینه‌ سرویس مدرسه است.

وی تصریح کرد: بودجه‌ لازم برای کمک‌رسانی به این خانواده‌ها از عواید بازارچه‌های خیریه‌ نهال تامین می‌شود که سالانه دو بار در محل دانشگاه علوم پزشکی مازندران برپا شده است.

دبیر کانون خیریه‌ نهال خاطرنشان کرد: کانون خیریه نهال تاکنون موفق به برگزاری ۸ بازارچه خیریه بوده که شامل غرفه‌های غذا، نوشیدنی، صنایع‌دستی، بازی، عکاسی، لوازم‌التحریر، کتاب است.

زارع ادامه داد: در طی سال‌های اخیر کانون خیریه‌ نهال توانسته بازدیدهای مختلفی از مراکز نگهداری سالمندان، بهزیستی، ساماندهی کودکان خیابانی برگزار کند و این بازدیدها به صورت ماهانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اعضای کانون‌ خیریه‌ نهال تحت عنوان طرح بازی‌ درمانی هر هفته به دیدن کودکان بیمار بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی ساری رفته و با انجام بازی‌های مختلف سعی در بالا بردن روحیه‌ی این بچه‌ها دارند.

دبیر کانون خیریه‌ نهال افزود: در تیم آموزش نهال هم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با برگزاری کلاس‌های تقویتی ۲ جلسه در هفته، سعی در بهبود وضعیت آموزشی کودکان نیازمند داشته هرچند که کانون تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت وضع زندگی مددجوهای خود به کار می گیرد اما «ایجاد توانایی درآمدزایی در مددجو های تحت پوشش» امری است که بی‌شک رسیدن به این هدف را آسان تر می‌کند که در تیم کارافرینی نهال در راستای فروش محصولات نیازمندان شامل جامدادی و ظرف‌های بافتنی و ترشی‌جات و مرباجات تلاش می‌شود.

زارع با بیان اینکه در سال ۹۸ نیز طرح‌های مختلفی در جهت کمک به نیازمندان در کانون خیریه‌ی نهال انجام شد، اظهار کرد: جمع‌آوری عروسک‌های سالم و نو از دانشجویان و تقدیم آن‌ها به کودکان نیازمند، رنگ‌آمیزی و بازسازی یکی از مدارس محروم ساری، توزیع کتاب و رمان‌ بین خانواده‌های تحت پوشش، توزیع پک‌غذایی شب یلدا، جمع‌اوری لباس گرم و توزیع آن بین نیازمندان و زباله‌گردها، برگزاری نشست‌های بررسی موارد کودک‌آزاری در محل معاونت فرهنگی دانشگاه، جمع‌آوری نذورات عید قربان و توزیع ۳۱ کیلو گوشت‌قرمز بین خانواده‌های محروم، توزیع ۱۰۰ پک کوله پشتی و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند ساری، قائمشهر، جویبار، بهشهر و سمنان، جمع آوری فطریه و خرید ۹۵ قوطی شیرخشک و توزیع بین خانواده‌های شیرخوارگان نیازمند، توزیع ۶۰ بسته حاوی مواد غذایی و اقلام بهداشتی در قالب طرح رمضان برای خانوارهای نیازمند تحت پوشش کانون، توزیع ۳۵۰ پک بهداشتی برای خانواده‌های محروم آهنگرمحله و اسلام آباد و محلات محروم ساری و خانواده‌های دارای ناتوانی ذهنی یا جسمی و آموزش بهداشت برای جلوگیری از شیوع کرونا در این خانواده‌ها از جمله این اقدامات است.

وی گفت: امید است با کمک و همکاری دانشجویان و خیرین عزیز بتوانیم اقدامات اساسی‌تر و بنیادی‌تر برای نیازمندان استان مازندران انجام دهیم‌.

اخبار مرتبط

نامه درخواست دیدار وگفت‌وگو درخصوص مناطق آزاد

مراسم عقدزوج جوان بر مزار شهید

طرح «نذری محرم» کانون دانشجویی نهال در قاب تصویر

0 نظر

ارسال نظر

capcha